خبر های جدید

نامه اعتراضی نمایندگان اهل‌سنت ایران به لاریجانی در خصوص سخنان نماینده مشهد

نامه اعتراضی نمایندگان اهل‌سنت ایران به لاریجانی در خصوص سخنان نماینده مشهد

نمایندگان فراکسیون اهل سنت ایران با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس این کشور، خواستار برخورد با جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد شدند.

نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس ایران طی نامه ای خطاب به علی لاریجانی خواهان برخورد وی با جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد به خاطر سخنان توهین آمیز او نسبت به خلفای راشدین در نماز جمعه این شهر و به مناسبت درگذشت حضرت فاطمه شدند.

آنها گفته اند قدوسی اقدام به « تهمت و توهین به بزرگان دین، خلفای راشدین و مقدسان اهل سنت» کرده و سخنان وی را «تفرقه افکنانه» و «اسباب تخلف» خواندند.

در بخش هایی از نامه فراکسیون نمایندگان اهل سنت آمده است:

“جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ضمن صحبت و سخنرانی بدترین تهمت‌ها و توهین‌ها را به بزرگان دین، خلفای راشدین و مقام اهل سنت اظهار کرده‌اند. هر حنجره‌ای که از آن کلام تفرقه و نفاق میان شیعه و سنی خارج شود حنجره شیطان است. چنین سخنان تفرقه‌افکنانه اسباب اختلاف و چند دستگی در جامعه اسلامی را که حاصل خون هزاران شهید است به وجود آورد.

اقدام ایشان خارج از حیطه وظایف نمایندگی بوده و موجبات نارضایتی، اختلاف، تفرقه‌افکنی و حتی ناامنی اجتماعی را سبب می‌شود. از حضرتعالی به عنوان مدافع جایگاه مجلس و ریاست خانه ملت درخواست داریم هر چه سریعتر نسبت به عملکرد وی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اقدام و برخورد لازم را مبذول داشته باشید”.

گفتنی است امضای نمایندگان سروان، سیب، سوران و مهرستان (محمد درازهی)، نماینده مردم بوکان (محمدقسیم عثمانی)، نماینده مردم مهاباد (جلال محمودزاده)، نماینده مردم قروه (علی محمد مرادی)، نماینده مردم چابهار (عبدالغفور ایران‌نژاد)، نماینده مردم گنبد کاووس (قرجه طیار)، نماینده مردم خواف و رشتخوار (محمود نگهبان سلامی)، نماینده مردم خاش (علی کرد) و نماینده بندر ترکمن (رامین نورقلی‌پور) ذیل این نامه به چشم می‌خورد.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا