خبر های جدید

خواسته اهل‌سنت ایران مطرح‌شدن «وطن» است نه «مذهب»

مولانا عبدالحمید در همایش تجلیل از فعالان ستاد دکتر روحانی:
خواسته اهل‌سنت ایران مطرح‌شدن «وطن» است نه «مذهب»

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در همایش تجلیل از فعالان ستاد دکتر روحانی، که بعد از ظهر چهارشنبه (۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) در تهران برگزار شد، توجه به «ملت ایران» صرف‌نظر از گرایش‌های قومی و مذهبی را مورد تاکید قرار دادند. ایشان همچنین بر لزوم «بکارگیری شایستگان اهل‌سنت» در دولت دوازدهم تاکید کردند.

مولانا عبدالحمید در این همایش خاطرنشان کردند: ابتدا باید شکر پروردگار را بجای آوریم که ما را در یک آزمون و انتخاب بزرگ پیروز کرد؛ ما امروز در مقابل جهانیان احساس عزت و غرور می‌کنیم.

مولانا عبدالحمید در ادامه افزودند: همچنین جا دارد از ملت شریف و باهوش ایران اسلامی تشکر و قدردانی کنم که با وحدت و انسجام پای صندوق‌ رای آمدند و با تشخیص صحیح و درست، فردی شجاع، صادق، مدیر و مدبّر را برای اداره کشور و اجرای قانون اساسی انتخاب کردند.

ایشان در ادامه این انتخاب را به دکتر روحانی تبریک گفتند و خاطرنشان کردند: جناب آقای دکتر روحانی! به جنابعالی هم تبریک عرض می‌کنم که توانستید به‌نحوی عمل کنید که مردم ایران بیش از دوره گذشته به شما رأی بدهند و برای بار دوم شما را انتخاب کنند.

امام‌‌جمعه اهل‌سنت زاهدان انتخابات این دوره ریاست‌جمهوری را «خاطره‌ساز» دانستند و گفتند: این انتخابات برای بنده خاطره‌ساز است؛ حضور گسترده و پرشور ملت ایران در انتخابات و رأی بالای مردم ایران به جناب دکتر روحانی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی بی‌سابقه است.

ایشان در ادامه خطاب به دکتر روحانی و جمع حاضر گفتند: برادران و خواهران اهل‌سنت شما به عزت اسلام و ایران اسلامی می‌اندیشند، چنان‌که حمایت خودشان از نظام جمهوری اسلامی را در این انتخابات به نمایش گذاشتند. جامعه اهل‌سنت برای عزت، سربلندی و امنیت ایران و ایرانی می‌اندیشند.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، که حاضرین با تشویق و سر دادن شعار «درود بر مولوی» حمایت خود را از سخنان ایشان ابراز می‌کردند، در ادامه افزودند: اهل سنت ایران عضوی از پیکره بزرگ و عظیم ملت ایران است و برای دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از عزت و سربلندی ایران هرکاری بتواند انجام می‌دهد. ایشان در ادامه به بیان برخی از مطالبات جامعه اهل‌سنت پرداختند و خاطرنشان کردند: یکی از مهمترین خواسته‌های جامعه اهل‌سنت از جناب دکتر روحانی این است که فقط وطن و ملت ایران مطرح شود، قوم و مذهب و دین مطرح نشود. دین یک مسأله شخصی بین فرد و الله تعالی است.

ایشان «بکارگیری شایستگان اهل‌سنت» را نیز از دولت دوازدهم خواستار شدند و گفتند: بکارگیری شایستگان اهل‌سنت سبب ارتقای عزت ایران اسلامی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.

مولانا عبدالحمید در پایان تاکید کردند: اهل‌سنت ایران که خواستار یک تغییر اساسی و بنیادی در خصوص اقوام و مذاهب، به‌ویژه اوضاع جامعه اهل‌سنت هستند، آماده‌اند در هرجایی که دولت جناب دکتر روحانی صلاح می‌داند جانانه خدمت کنند.

منبع: تبیین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا