خبر های جدید

مخالفت ترکیه و قطر با تحویل اعضای اخوان المسلمین به مصر

مخالفت ترکیه و قطر با تحویل اعضای اخوان المسلمین به مصر

منابع آگاه می گویند ترکیه و قطر با درخواست مصر برای تحویل شماری از سران اخوان المسلمین، مخالفت کردند.

ترکیه و قطر از ماه ژانویه به مقام های مصر اطلاع دادند که با تحویل ۵۳ تن از سران و اعضای اخوان المسلمین که در این دو کشور حضور دارند و تحت پیگرد قضایی دادگاه های مصر هستند، مخالف هستند.  اتهام این افراد انجام اقدامات خرابکارانه و مجرمانه علیه موسسات و نهادهای دولتی مصر و تحریک مردم به خشونت است که پس از سقوط حکومت مرسی از سوی دادگاه های مصر تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

این منابع افزودند، دفتر همکاری های بین المللی وزارت دادگستری مصر از طریق کانال های دیپلماتیک با ارسال در خواست به ۸۰ کشور خارجی از جمله ترکیه و قطر خواستار همکاری قضایی برای تحویل این متهمان شده بود. در همین حال این منابع اضافه کردند که برخی از کشورها از جمله کویت و عربستان شماری از اعضای اخوان المسلمین را که در این کشورها حضور داشتند به مصر تحویل دادند.

این در حالی است که دولت ترکیه اخیرا قانونی را برای طرح در پارلمان این کشور تهیه کرده که به دولت اجازه داده می شود به شماری از سران اخوان المسلمین که به این کشور پناهنده شده اند، تابعیت ترکی داده شود.

از سوی دیگر پلیس اینترپل مصر با انتشار اسامی ۶۰ تن از سران اخوان المسلمین به عنوان افراد تحت تعقیب، از پلیس بین الملل خواسته تا این افراد به مصر تحویل داده شوند. شعبه ۶ دادگاه جنایی قاهره با صدور احکامی ۱۵۰۰ تن از اعضای اخوان المسلمین مصر را در لیست گروه های تروریستی این کشور قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا