خبر های جدید

حکم حبس؛ مجازات استاد موهن به حجاب دانشجوی ترکیه ای

«رنان پکونلو»، استاد رشته اخترفیزیک در دانشگاه «اژه» ترکیه به دلیل محروم کردن یک دانشجوی محجبه از ورود به دانشگاه، به دو سال حبس محکوم شد. این استاد ترکیه به دلیل تخطی از قانون آزادی آموزش، محاکمه شد و دادگاه او را به خاطر نقض این قانون مقصر دانست.
وکیل پکونلو پس از صدور رأی دادگاه مبنی بر محکومیت این استاد دانشگاه، یک پروژه تبلیغاتی را به راه انداخته است.وی با بیان اینکه پکونلو اولین کسی است که با چنین جرمی، راهی زندان می‌شود، سعی کرد که تقصیر را متوجه قوانینی کند که از سوی دولت اسلام‌گرای ترکیه وضع شده است.
این استاد ۶۴ ساله نیز قبل از اینکه راهی زندان شود، یک سخنرانی عمومی با عنوان «جهان و تکامل» برگزار کرد و گفت: این آخرین سخنرانی ما نخواهد بود و این پایان کار نیست و شروع به گریه کرد.حاضران در جمعیت نیز فریاد می‌زدند که دیکتاتوری حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم در ترکیه، محکوم به سقوط است.
وکیل پکونلو همچنین گفت که این پرونده را به دادگاه اروپایی حقوق بشر خواهد برد زیرا این تصمیم در جامعه سکولار ترکیه محلی از اعراب ندارد.این در حالی است که این استاد ترک علاوه بر محروم کردن یک دختر محجبه از ورود به دانشگاه، دو اتهام دیگر نیز دارد که در صورت اثبات آن‌ها با ۱۲ سال حبس رو به رو خواهد بود.وی متهم است که یک دانشجوی محجبه را در دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار داده است؛ اتهامی که او خود آن را رد می‌کند.
شورای عالی آموزش و پرورش ترکیه در سال ۲۰۱۰ قانون ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ها را لغو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا