خبر های جدید

سازمان ملل انهدام خانه‌های فلسطینی را به‌شدت محکوم کرد

دفتر هماهنگی کمک‌های انسانی سازمان ملل بار دیگر اقدام رژیم صهیونیستی در انهدام خانه‌های فلسطینی را به شدت محکوم و تاکید کرد: این اقدام مغایر با همه قوانین بین‌المللی و نقض ابتدایی‌ترین حقوق انسانی است.
سرپرست دفتر هماهنگی کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل با انتشار اطلاعیه‌ای این گونه اقدامات را عامل نا‌امنی و بی‌ثباتی بیشتر منطقه خاورمیانه خواند.جیمز راولی گفته است که این اقدام تل‌آویو موجب بی‌خانمانی مردمی می‌شود که بدون ارتکاب خلافی مورد اذیت و آزار این رژیم قرار می‌گیرند.
بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد در فاصله ماه‌های ژوئن و نوامبر امسال دست کم ۳۴ نفر از ساکنان فلسطینی قدس شرقی در پی اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی آواره و بی‌خانمان شده‌اند.راولی خواستار توقف هرچه سریع‌تر عملیات تخریب خانه‌های فلسطینی شد.
وی در این اطلاعیه به این نکته نیز اشاره کرده است که نقض حقوق انسان‌ها در این منطقه تنها حاصل ادامه مناقشات و درگیری‌ها نبوده بلکه عاملی بر افزایش و شدت گرفتن این درگیری‌ها است.وی افزوده است که تخریب خانه‌های فلسطینیان با همه موازین حقوق بشر مندرج در اسنادی که این رژیم آن‌ها را پذیرفته، مغایرت دارد.

مسئول هماهنگی کمک‌های انسانی، از جمله موازین مندرج در این اسناد به ممنوعیت ویران کردن خانه‌های خصوصی فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی، منع مطلق مجازات‌های جمعی و حق برخورداری کامل از مسکن و محاکمات عادلانه اشاره کرده است.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا