خبر های جدید

مخالفت یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی

مخالفت یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی

سازمان علمی فرهنگی وتربیتی سازمان ملل (یونسکو)، درخواست رژیم صهیونیستی برای تغییر نام مسجد الاقصی به «جبل الهیکل» را رد کرد. تصمیم روز سه‌شنبه این سازمان در مخالفت با استفاده از اصطلاح صهیونیستی «جبل الهیکل» برای «مسجد الاقصی» که نامی عربی-اسلامی است، با استقبال گسترده‌ای از سوی فلسطینیان روبرو شد.

درهمین رابطه بیشتر ۳۳ کشور حاضر در رای گیری با استفاده از نام «جبل الهیکل» برای مسجد الاقصی مخالفت کردند و۶ کشور نیز خواستار استفاده از نام اسرائیلی شدند و ۱۷ کشور هم رای ممتنع دادند.

پس ازاین مصوبه، یوسف المحمود سخنگوی رسمی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «این مصوبه نشان دهنده این است که جهان بر تلاش رژیم صهیونیستی برای جعل تاریخ به منظور ازمیان بردن میراث عربی ومقدس‌ترین مقدسات مسلمانان ومسیحیان در بیت‌المقدس اشغالی نظارت دارد».

وی افزود: «ما ازاین مصوبه استقبال می‌کنیم، تلاش‌های چند دهه اسرائیل دراین زمینه، بطلان خود را نشان داد چرا که برپایه جعل وگمراه سازی استوار بوده و درپی آن است تا میراث چند هزار ساله رااز میان ببرد واین چیزی است که باستان شناسان بزرگ جهان ازجمله برخی از باستان شناسان اسرائیلی به آن معترفند».

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی همچنین ازسازمان یونسکو خواسته است، اقدام‌هایی فوری برای «متوقف کردن تجاوزهای خطرناک درحق شهر بیت‌المقدس» به اجرا بگذارد.

منبع: جماران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا