سياسي اجتماعيمطالب جدید

آمریکا مشغول جنگ علیه مسلمانان

آمریکا مشغول جنگ علیه مسلمانان

نویسنده: محمد سالم الراشد / ترجمه: عبدالخالق احسان

بعد از این که ترامپ در نومبر ۲۰۱۶م به حیث رئیس جمهور آمریکا انتخاب و در ۲۰جنوری ۲۰۱۷م به صورت رسمی رئیس جمهور آمریکا گردید، طوری معلوم می­شود که مسؤولیت مهمی بر دوش او گذاشته شده تا بر ضد مسلمانان جنگی را راه اندازی نماید.

ترامپ چندین دستور صادر نمود که در آن ها تعدادی از شهروندان چند کشور اسلامی را از رفتن به آمریکا منع نموده و تصمیم دارد تا اجراآت امنیتی و قانونی مربوط به مهاجران مسلمان و کسانی که در آمریکا زندگی دارند را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

البته این تصمیم ها، اجرای وعده­های انتخاباتی­اش محسوب می­گردد؛ در کمپاین انتخاباتی گفته بود: باید مرزهای آمریکا به روی مسلمانان بسته شود، تا این که نماینده های ملت آمریکا به صورت واضح و دقیق علت این تنفر از مسلمانان را بدانند، البته بعد از این که اطلاعاتی که تنفر مسلمانان از آمریکا را نشان می­دهد، بیان گردد.

هم چنان گفته بود:‌ باید همه مسلمانان را از سرزمین خود بیرون نماییم و مانع بزرگ و پولادینی بین خود و آنان قرار دهیم.

هدف سیاست های جدید ترامپ که توسط تیم کاری راستگرایی افراطی اش دیکته می­شود، از بین بردن قضایای اصلی کشور های اسلامی بهار عربی و خاور میانه است، هم چنان هدف دیگر شان تشدید سیاست های غلبه و تسلط بر دولت های خلیج و در رأس آن­ها عربستان سعودی می­باشد.

آمریکا نمی­خواهد که این منطقه با استفاده از دموکراسی و آزادی های ملت خواهانه رهبری شود، این مسئله در گذشته مورد اهتمام بود؛ اما حالا در سوریه هدف اساسی ترکیز بر «داعش» است و تغییر نظام «بشار اسد» مورد توجه نیست، در حالی که اسد جنایت جنگی مرتکب شده و سلاح های کیمیایی ممنوع را مورد استفاده قرار داده است. ترامپ در مصاحبه به جریده گاردین بریتانوی در اکتوبر ۲۰۱۶م گفته بود که مسئله بشار اسد،‌ موضوع جانبی و فرعی است و باید با داعش مقابله صورت گیرد.

هم چنان ترامپ استقبال بیشتر آواره گان سوری را رد نموده و تلاش دارد تا ارتش آمریکا را در مناطق دارای امنیت سوریه مستقر نماید و اداره آمریکا تصریح نموده بود که باید چهار منطقه امن تحت حمایت آمریکا قرار داده شود، دو مرکز در شمال سوریه، یکی در غرب و ساحل و چهارمی در منطقه نزدیک جولان.

هدف واضح است، برخی تحلیل­ها اهمیت حضور نیروهای آمریکایی درین مناطق را تأکید دارند، به ویژه این که دو پایگاه نظامی آمریکایی در مناطق تحت سیطره نیروهای کردی سوریه (PYD) که هم پیمان حزب کارگر کردستان است، اعمار گردیده است، در حالی که حزب کارگر کردستانی بر ضد ترکیه می جنگد؛ اما منطقه شمال در ادلب تحت سیطره نیروهای انقلابی و مخالف دولت می­باشد و شاید ترکیه بتواند بر آن منطقه اشراف داشته باشد؛ اما قسمت ساحلی را روسیه به صورت کامل در اختیار حکومت قرار داده و مساحت بزرگی در اختیار نظام علوی قرار خواهد گرفت؛ اما قسمت موازی با اسرائیل به خاطر ضمانت حمایت اسرائیل توسط آمریکا مورد توجه است؛ چون آمریکا حمایت و پشتیبانی از اسرائیل را تضمین نموده است.

اما سایر مناطق سوریه و بخش بزرگ آن تحت سیطره نیروهای داعش است، و اداره ترامپ مقابله به این گروه را در اولویت کاری خویش قرار داده و می خواهد، پیمان ( آمریکایی، روسی، ترکی و ایرانی) را به وجود آورد و علیه داعش مبارزه کند، اگر چه این مبارزه به نابودی کامل سوریه منجر گردد.

اما قضیه اساسی مسلمانان یعنی فلسطین:

ترامپ و اداره اش، در سه مورد به این قضیه توجه نموده­اند؛ استحکام دولت یهودی و مرزهای آن، انتقال سفارت آمریکا از تل ابیب به قدس تا این که به اشغال قدس مشروعیت کامل داده شود، با وجودی که این تصمیم مخالف فیصله های ملل متحد است و مورد سوم، مقابله با حماس و امکانات آن تا سرحد نابودی کامل.

بعد از این که کنیست صهیونیستی در سال جاری قانون شهرک سازی را تصویب کرد، حکومت صهیونیستی به گسترش شهرک سازی هایش سرعت بخشید، این تصمیم کنیست اسرائیل در سایه اداره ترامپ موفقیت تاریخی برای اسرائیل محسوب می گردد و در واقع اجرای وعده های انتخاباتی ترامپ به شمار می رود. ترامپ تعهد سپرده بود که پیمان همکاری قوی بین آمریکا و اسرائیل بر قرار نماید و هر تصمیم ملل متحد بر ضد اسرائیل را ویتو کند، هم چنان ترامپ ملل متحد را متهم نمود که با تل ابیب رابطه دوستانه و صادقانه ندارد.

ترامپ به حیث رئیس جمهور آمریکا، کنیه و دشمنی اش را نسبت به مملکت عربستان سعودی آشکار ساخته و از سعودی می خواهد، سه بر چهارم سرمایه خود را به آمریکا در بدل حمایت داخلی و خارجی اش بپردازد.

هم چنان، ترامپ در مصاحبه با روزنامه ( نیویورک تایمز) از امکان توقف خرید از نفت از برخی کشورها مثل سعودی سخن گفت، البته در صورتی که آن کشور ها نیروهای زمینی شان را در نبرد ضد داعش گسیل نکنند.

این برخورد ساده انگارانه و بی توجهی و توهین آمیز آمریکا نسبت به کشورهای اسلامی، بیانگر برنامه های جدی ترامپ برای نبرد با مسلمانان و کشورهای اسلامی می باشد.

در مقابل این تصمیم های اجرایی ترامپ که قبلا گفته شد، ملت های منصف ایالات متحد آمریکا و اروپا ایستادگی کرده و تظاهرات های در نیویورک، واشنطن و تعدادی از شهرهای بزرگ آمریکا به منظور محکوم کردن سیاست های نژاد پرستانه ترامپ راه اندازی نموده و جمعی از سیاستمداران، اکادیمیسن ها و فرهنگیان آمریکا و اروپا به فعالیت های ضد این تصمیم های ترامپ به خصوص مسئله مهاجرت و اقامت مسلمانان به ایالات متحد آمریکا، دست یازیدند.

درین میان، رئیس وزاری بریتانیا به این سیاست ها مخالفت نموده و یک میلیون شهروند بریتانوی در خواستی را آماده کرده و خواستند که دیدار ترامپ از بریتانیا لغو گردد.

وزیر خارجه فرانسه برین تصمیم آمریکا تعلیقی دارد و گفته: تروریست تابعیت خاصی ندارد.

انگلامرکل نخست وزیر آلمان از اروپا خواسته تا در مقابل سیاست های جدید ترامپ ایستادگی نماید. طوری معلوم می­گردد که جریان ضد سیاست های جدید ترامپ در حال شکل گیری است و بر کشورها و ملت های اسلامی نیز لازم است که با این جریان هم گام شده و بر ضد سیاست های جدید آمریکا و به خصوص سیاست نژاد پرستانه­ی ضد مسلمانان، مقابله نمایند؛ چون این سیاست های ترامپ به جنگ، نابودی و ویرانگری کشورهای اسلامی فرامی­خواند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا