خبر های جدید

صحبت های درگوشی نمایندگان آمریکا با سیسی چه بود؟

صحبت های درگوشی نمایندگان آمریکا با سیسی چه بود؟

اعضای کنگره امریکا در سفر اخیر خود به قاهره درباره دچار شدن به سرنوشت انورسادات، به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر هشدار دادند.السیسی در حاشیه افتتاح پروژه هایی برای نیروهای مسلح اظهارداشت: “اعضای هیات کنگره آمریکا که چند روز پیش به مصر سفر کرده بودند، به من گفتند که آیا از دچار شدن به سرنوشت سادات که توسط گروههای تندرو به قتل رسید، ترس و هراس نداری؟ من در پاسخ آنها گفتم که انورسادات جان صدها هزار نفر از مصری ها را نجات داد ؛ پس اگر بهای جان من، نجات دادن جان هزاران مصری است، این بهای زیادی نیست”

وی افزود: من در زمان حاضر فقط به یک مساله فکر می کنم و آن مصر و ملت مصر است. خدا از درون من آگاه است و هیچ کسی نمی تواند جان کسی را قبل یا پس از فرا رسیدن موعدش بگیرد؛ سرنوشت هر چیزی به اذن و اراده خداوند بستگی دارد.

ارتش مصر به رهبری عبدالفتاح السیسی وزیردفاع وقت آن کشور، تیرماه سال ۱۳۹۱ در یک کودتا محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری منتخب پس از انقلاب را از کار برکنار و وی را دستگیر کرد. پس از آن درگیری های خشونت باری  میان طرفداران مرسی ، اخوان المسلمین و نیروهای کودتا بروز کرد که براساس اعلام اخوان المسلمین صدها نفر ازاعضا و طرفداران این گروه در درگیری ها کشته شدند.

منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا