خبر های جدید

شمار آوارگان آراکانی در بنگلادش به ۸۰۰ هزار نفر رسید

شمار آوارگان آراکانی در بنگلادش به ۸۰۰ هزار نفر رسید

مسئولان سازمان ملل متحد اعلام کردند شمار مسلمانان آراکان که از خشونت  ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به اردوگاه‌های بنگلادش پناه برده اند به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

ژوئل میلمان، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در نشست مطبوعاتی در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، گفت: شمار مسلمانان آراکانی که از خشونت ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به اردوگاه‌های بنگلادش پناه برده اند به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

از ۲۵ آگوست شمار مسلمانان آراکانی که از خشونت ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به اردوگاه‌های بنگلادش پناه برده اند به ۵۸۹ هزار نفر رسیده است.

میلمان در ادامه اظهار داشت: “از ۲۵ آگوست شمار مسلمانان آراکانی که از خشونت ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به اردوگاه‌های بنگلادش پناه برده اند به ۵۸۹ هزار نفر رسیده است. با احتساب افرادی که پیشتر در اردوگاه‌های موجود در «کاکس بازار» اقامت داشتند، شمار پناهجویان آراکانی به ۸۰۰ هزار نفر رسیده و این افراد در شرایط بسیار دشواری سعی می کنند تا به زندگی خود ادامه دهند”.

وی همچنین گفت: “ارتش بنگلادش دیروز ۷۰۰۰ پناهجو که در روستای انجمن پرا در مرز بنگلادش محصور مانده بودند را به اردوگاه‌های موقت در اوخیا و تکناف منتقل کرد. ما به فعالیت های کمک رسانی خود برای نجات جان انسان ها ادامه می دهیم”.

دنیا اسلام خان، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز در این نشست مطبوعاتی اظهار داشت: “با یکی از بزرگترین بحران های پناهجویی در سال های اخیر مواجه هستیم”.

پیش از این صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، با انتشار گزارشی اعلام کرده که بیماری‌های منتقله از آب آشامیدنی و شرایط نامناسب اردوگاه‌ها در بنگلادش، جان ۳۲۰ هزار کودک آراکانی را تهدید می کند. گفتنی است دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از گفتگو با ۶۵ فرد و گروه از مسلمانان راهینگیا در اواسط سپتامبر طی گزارشی اعلام کرد: “هدف از حملات ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در ایالات آراکان، اخراج بدون بازگشت آنها به این مناطق است”.

ارتش میانمار در تاریخ ۲۵ آگوست گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود ۲۰۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به حدود ۵۱۹ هزار نفر رسیده است. از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا