خبر های جدید

ایندیپندنت: اگر مرسی درمان نشود در زندان فوت خواهد کرد 

ایندیپندنت: اگر مرسی درمان نشود در زندان فوت خواهد کرد
روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» در گزارشی اشاره کرده است نه تنها نگرانی درباره شرایط فیزیکی مرسی وجود دارد بلکه نگرانی جدی در مورد وضعیت سلامت روانی او نیز وجود دارد.

روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» در گزارشی اشاره کرده است که اگر روند درمان «محمد مرسی» رییس جمهوری مخلوع مصر که در زندان به سر می برد بزودی انجام نشود او احتمالا با مرگ زودرس مواجه خواهد شد.

این روزنامه اشاره کرده است که مرسی مبتلا به بیماری دیابت است و گفته شده است که بینایی چشم چپ اش را به دلیل عدم وجود امکانات درمانی از دست داده است و در اغلب اوقات به دلیل پایین آمدن قند خون غش می کند و از حال می رود.

این روزنامه اشاره می کند که مرسی در بخش موسوم به «عقرب» زندان تورا در مصر نگهداری می شود. یک سرپرست پیشین دیده بان حقوق بشر در سال ۲۰۱۲ میلادی گفته است که این بخش از زندان به  گونه ای طراحی شده که کسانی که وارد آن می شوند دیگر نتوانند بیرون بیایند مگر آن که مرده باشند. این برنامه برای زندانیان سیاسی طراحی شده است.

«ایندیپندنت» اشاره می کند که نه تنها نگرانی درباره شرایط فیزیکی مرسی وجود دارد بلکه نگرانی جدی در مورد وضعیت سلامت روانی او نیز وجود دارد. در سن ۶۷ سالگی، مرسی تنها با دو پتو روی زمین می خوابد. گفته شده که او روزی ۲۳ ساعت در سلول انفرادی به سر می برد و تنها یک ساعت می تواند ازاد باشد. هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد او با فردی جز نگهبانان اش تماس داشته باشد و به نظر می رسد که صدای او برای رسیدگی به وضعیت اش به جایی نمی رسد. از سه سال پیش تاکنون که مرسی به زندان تورا انتقال یافته است خانواده و تیم حقوقی اش تنها دوبار اجازه ملاقات او را پیدا کرده اند.

این روزنامه در پایان می نویسد:«اگرمرسی به زودی تحت مراقبت های پزشکی قرار نگیرد نتیجه آن می تواند مرگ زودرس او باشد. او در معرض خطر نارسایی کبدی قرار دارد.

منبع:آفتاب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا