حركات و احزابخبر های جدید

«بختیار عارفی» جهت اجرای حکم راهی زندان مهاباد شد

«بختیار عارفی» جهت اجرای حکم راهی زندان مهاباد شد

بختیار عارفی، دبیر آموزش و پرورش سردشت که پیشتر به اتّهام «عضویت در تشکّل جماعت دعوت و اصلاح» به تحمّل ١٨ ماه محکوم شده است، روز سه‌شنبه جهت اجرای حکم راهی بازداشتگاه مهاباد شد.

«بختیار عارفی»، دبیر آموزش و پرورش سردشت پدر دو فرزند ۶ و ١٢ ساله که پیشتر به اتّهام «عضویت در تشکّل جماعت دعوت و اصلاح» به تحمّل ١٨ ماه محکوم شده بود، روز سه‌شنبه ٢ مردادماه، در کمال ناباوری، جهت اجرای حکم راهی زندان مهاباد شد.

در حکم صادره‌ی ١٣٩۵/١٢/٧ شعبه‌ی دهم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی «بختیار عارفی» به اتهام «عضویت در تشکّل جماعت دعوت و اصلاح» به ٣ سال حبس تعزیزی محکوم شده بود. این حکم مورد اعتراض متّهم قرار گرفت و حکم صادره، توسّط شعبه‌ی ۴٠ دیوان عالی کشور اعاده‌ی دادرسی شد و مورد تأیید قرار گرفت. نهایتاً در شعبه‌ی ١٣ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی در تاریخ ١٣٩۶/٨/٨ با استناد به ماده‌ی ١٨ قانون مجازات اسلامی سه سال حبس تعزیری به ١٨ ماه حبس تعزیزی با احتساب ایام بازداشت، به‌صورت قطعی کاهش یافت و به‌وسیله‌ی وکیلش به وی ابلاغ شد.

لازم به ذکر است که این دبیر آموزش و پرورش در تاریخ ۵ بهمن‌ماه سال ١٣٩٣ بازداشت و در تاریخ ۵ اسفندماه ١٣٩٣پس از یک ماه بازداشت موقت، به قید وثیقه تا زمان پایان دادرسی از زندان آزاد شد.

پیش‌تر وکیل بختیار عارفی، به این حکم اعتراض کرده و پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شده بود.

پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح امیدوار است که آن دبیر دلسوز آموزش و پرورش که سال‌ها خدمت صادقانه را در کارنامه‌ی خود دارد، در اسرع وقت ممکن از بازداشت آزاد شده و با تداوم خدمت به‌ خلق بر اساس اسلام وسطی و خوانش رحمانی از دین، در راستای تعلیم و تربیت نوباوگان این مرز و بوم تلاش نماید. وما ذلک علی‌ الله بعزیز

منبع: اصلاح‌وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا