حركات و احزابمطالب جدید

من هم مثل بختیار عارفى عضو جماعت دعوت و اصلاح هستم و به آن افتخار می‌کنم

من هم مثل بختیار عارفى عضو جماعت دعوت و اصلاح هستم و به آن افتخار می‌کنم

نویسنده: دکتر لقمان ستوده

امروز خبر اجراى حکم بازداشت همراه سربلند جماعت، کاک بختیار عارفى را دریافت کردم. آن‌هم به اتّهام عضویت در یک تشکّل مدنى سراسرى که در ١۶ استان و دهها شهر کشور فعالیت می‌کند و هزاران عضو و هوادار دارد. کلیدواژه‌هاى اساسى ادبیات جماعت در حوزه‌ی کنش فکرى، اجتماعى و سیاسى، تأکید بر رویکردهاى مدنى و اجتناب از خشونت در اندیشه و عمل و نفى واگرایى و ترسیخ دگرپذیرى بوده‌اند.

کاک بختیار از محبوبترین و موفّقترین دبیران آموزش و پرورش سردشت است و کسى از همکاران و اولیا و دانش‌آموزان شکایتى از عملکرد او نداشته است. لابد بختْ یارِ «بختیار» ما شده و بسان الگوهاى سربلند تاریخ نو و کهنه، چند صباحى مجال تأمّل و تفکّر مراقبت نفس پیدا کرده است. امّا پاسخ اخلاقى پیامدهاى این‌گونه برخوردها را چه کسى مى‌دهد؟ آسیب‌هاى روانى و عاطفى فرزندان و خانواده‌ها را چه کسى جبران مى‌کند؟ زندان‌سازان و زندان‌بازان نیک مى‌دانند اندیشه در زندان تنها راسختر و شکوفاتر مى‌شود.

این‌که در وضعیت کنونى کشور کسانى مجازات فرد فرهیخته‌اى را به جرم عضویت در یک تشکّل مدنى داراى پیشینه‌ی روشن و گفتمان شفاف اولویت خود قرار داده‌اند، نشان از رسوخ نوعى «ترامپیدگى» در بعضى دستگاههاى حسّاس مملکتى دارد. هرچند کاک بختیار اوّلین زندانى کج‌سلیقگى‌هاى بعضى کارمندان و مأموران محلّى نبوده و احتمالاً آخرین نیز نخواهد بود، امّا جماعت علیرغم پرداخت هزینه‌هاى سنگین‌تر در دوره‌هاى گذشته، راه خود را گم نکرد و در آینده نیز بر مبناى پرنسیپ‌هاى خود گام برخواهد داشت. تکرار می‌کنم: من هم مثل بختیار عارفى عضو جماعت دعوت و اصلاح هستم و به آن افتخار می‌کنم.

منبع: اصلاح‌وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا