زن خانوادهمطالب جدیدمهارتهای زندگی

توصیه ای مهم به همسران، عشق را نکشید..

توصیه ای مهم به همسران، عشق را نکشید..

نویسنده: دکتر ژیلا مرادپور

در زندگی زناشویی زن وشوهر باید از همان اول زندگی به حریم علاقه ومحبت وعشق همسرشان با خانواده خودش احترام بگذارند و حفظ روابط عاطفی همسرشان را با افراد درجه اول خانواده خصوصا پدر ومادرش را ارج نهند و آن را رمز بقای عشق همسرشان نسبت به خود بدانند. هیچ انسانی بی عیب وایراد نیست اگر انتظار دارید همسرتان با عیوب وایرادات خانواده شما کنار بیاید به او هم حق دهید که چنین انتظاری از شما داشته باشد.

بدانید مردی که بعد ازدواج، روابط عاطفی اش با والدین وخواهر وبرادرهایش همچنان با عشق ومحبت بماند وهمسرش به این رابطه احترام بگذارد وحتی سعی کند اگر هم بد بوده به شوهرش کمک کند تا آن را اصلاح کند، در واقع با این کار عشق بین خودش و همسرش را تحکیم کرده چون مردی که بتواند با ازدواج ودل سپردن به فرد جدید در زندگی به راحتی پشت پا به والدین وخواهروبرادرانش که عمری به او محبت بی چشمداشت داشته اند بزند مطمئنا به همسرش امکان دارد وفاداری نداشته باشد.

در مورد حقوق زن در باب عشق و محبت به خانواده پدری هم همینطور است پس آقایان بدانند با بی احترامی به خانواده همسرشان خصوصا تا حدی که زن را بین راضی نگه داشتن شوهر و خانواده اش دچار استیصال کنند در واقع دو بار زن را می کشند هم با کشتن عشق خود در دل همسرشان وهم در میان این مشاجرات و کشمکش بین دو عشق او را نسبت به خانواده اش هم بی خیال می کنند و ناچارش کرده که به خاطر آرامش خودش دست از محبت داشتن به آنان هم بکشد یعنی زن از خستگی این کشمکش ها تنها راه چاره را در کشتن عشق در دل خود نسبت به هر دو طرف می بینند و کشتن عشق یعنی مرگ تدریجی فرد و کرامت وشخصیتش خصوصا در خانمها که عاطفی ترند این اتفاق زیاد می افتد ومرد زمانی متوجه عمق آثار بد رفتارش خواهد شد که همسرش در این استهلاک روانی افتاده ودرمانش نیاز به زمان زیاد ومدارا دارد.

پس حواسمان باشد خانواده پدری خانواده اول هر کسی است و عشق به آنان جنسش با عشق به همسر متفاوت است و عشق به همسر نمی تواند جایش را بگیرد همانطور که نبودن عشق به شریک زندگی را نمی توان با داشتن خانواده و عشقشان جبران کرد.

بیایید بیشتر هوای یکدیگر را داشته باشیم تا دیر نشده است. احترام به خانواده همسر نشانه احترام به همسرتان واحساسات لطیف اش که مایه حیات عشقش نسبت به شماست می باشد پس قدر عاشق خانواده بودنش را بدانید تا برای همیشه شما حاکم دلش بمانید.

اگر تا کنون نتوانسته اید به این عشق اول همسرتان احترام بگذارید، دیر نشده میتوانید جبرانش کنید با به دست آوردن دل خانواده اش و خودش! این زخم عاطفی قابل ترمیم است فقط زمانی که زخم وارده کاری بوده ودراز مدت ، زمان بیشتر می خواهد تا قابل درمان باشد پس صبور باشید و برای درمانش اگر شنونده خوبی برای درددل های همسرتان در همین زمینه باشید ودر عین حال در عمل محترمانه رفتار کنید به امید خدا حتما درمان خواهد شد و عشق دوباره به زندگیتان بر خواهد گشت.

بر خدا توکل کنید و حتما هر چه سریعتر در پی اصلاح روابطتان باشید.
عمر کوتاه تر از آن است که حل چنین مشکلاتی را به تاخیر بیندازید گاهی فرصت ها را از دست می دهید و وقتی می خواهید دوباره عشق را بیافرینید در می یابید که همسرتان دیگر در قید حیات نیست وخیلی دیر شده و حال شما مانده اید و دنیایی حسرت که مطمئنا همسر عاشق پیشه وبردبارتان هم دوست نداشت شما را با این حسرت رها کند.

بیایید تا دیر نشده قدر هم را بدانیم وباور داشته باشیم خانواده همسرمان اگر ما را به عنوان عضو خانواده نمی پذیرفتند ودوست نداشتند قطعا جگرگوشه خود را به ما نمی سپردند. پس قدرشان را بدانیم تا همسرمان قدرمان را بداند وهمیشه عاشق وسرزنده وشاداب بماند. شادابی خانه کاملا در گرو زنده ماندن عشق است.
زندگیتان آکنده از حب خدا وسپس عشق والدین و همسر ودیگر عزیزانتان❤️

ژیلا مرادپور/سنندج/۹۷٫۷٫۲۴
@zhmoradpur96

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا