خبر های جدید

واکنش ‌های بین ‌المللی به تجاوز صهیونیست ‌ها به مسجدالاقصی

واکنش ‌های بین ‌المللی به تجاوز صهیونیست ‌ها به مسجدالاقصی

تجاوز مکرر نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس، با موجی از محکومیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همراه شده است. در آستانه سال نوی یهودی، نیروهای رژیم صهیونیستی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی در این مسجد حمله کرده و با فلسطینی‌ها درگیر شده‌اند.

آمریکا، روز گذشته نگرانی خود را از تشدید تنش‌ها در قدس ابراز کرد. سخنگوی وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد «واشنگتن از تشدید تنش و خشونت در مسجدالاقصی نگران است.»

از طرف دیگر، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته در تماسی تلفنی با «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، حمله نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و از این سازمان خواست برای پایان دادن به اقدامات این رژیم در شهر اشغالی قدس وارد عمل شود.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن نیز در دیدار روز دوشنبه با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، هشدار داد «اقدام‌های تحریک‌آمیز بیشتر» در قدس اشغالی، به روابط امان و تل‌آویو لطمه خواهد زد.

جنبش «حزب‌الله» لبنان هم در بیانیه‌ای تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و هتک حرمت به مقدسات دینی را محکوم و اعلام کرد این اقدام‌ها در حالی صورت می‌گیرد که «هیچ واکنشی از حکام عرب نمی‌بینیم و این نشان‌دهنده تسلیم بی‌چون و چرای آنها در برابر نقشه‌های صهیونیست‌ها است.»

سازمان همکاری اسلامی نیز در واکنش به تنش‌های دو روز گذشته در شهر اشغالی قدس، اعلام کرد هتک حرمت مسجدالاقصی توسط نیروهای اسرائیلی و حمله به نمازگزاران فلسطینی، امتداد جنایت و تروریسمی است که رژیم اشغالگر در راستای اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی مرتکب می‌شود.

گروه‌های فلسطینی نیز حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و ضرب و شتم نمازگزاران در آنجا را محکوم کرده و درباره تداوم این جنایات هشدار داده‌اند.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) هشدار داده است که رژیم صهیونیستی با حمله به مسجدالاقصی «با آتش بازی می‌کند.»
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه‌ای، جمعه آینده را بسیج عمومی اعلام کرده و گفته است «جمعه روز یاری مسجد الاقصی، ایستادگی در برابر توطئه تقسیم زمانی و مکانی این مسجد توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست و کمک به محافظان قدس است.»

http://fa.shafaqna.com/news/12895

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا