خبر های جدید

آغاز جست وجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزیایی با ۱۶۲ سرنشین

 آغاز جست وجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزیایی با ۱۶۲ سرنشین

شرکت خطوط هوایی ایرآسیا می گوید تماس یک پرواز این شرکت که از شهر سورابایا در اندونزی به سنگاپور می رفت با برج مراقبت قطع شده است. این پرواز ۱۶۲ سرنشین دارد که بیشتر آنان شهروند اندونزی هستند.

مسوولان تجسس می‌گویند بر خلاف شایعه‌های مطرح شده تا کنون هیچ قطعه‌ای از هواپیما در آب‌های مورد تجسس پیدا نشده است.ایرآسیا در پیامی در توییتر نوشت که تماس پرواز شماره ‘کیو زد ۸۵۰۱’ درست بعد از ساعت هفت صبح به وقت محلی قطع شد.

در زمان ناپدید شدن هواپیما، هوای منطقه ابری بوده است.این شرکت گفت که عملیات جستجو و امداد برای یافتن هواپیما شروع شده است.هادی مصطفی،‌ یک مقام وزارت ترابری، به رسانه های محلی گفت که تماس هواپیما بر فراز دریای جاوا که بین سورابایا و سنگاپور قرار دارد قطع شد.

او گفت که هواپیما پیش از قطع تماس خواستار هدایت در مسیری غیرعادی شده بود. مقام‌های اندونزی می‌گویند دلیل تغییر مسیر گریز از هوای ابری بوده است.هواپیمای ناپدید شده از نوع ایرباس ای۳۲۰-۲۰۰ (Airbus A۳۲۰-۲۰۰)‌ است.ایرآسیا جزییات زیادی از حادثه اعلام نکرده است.

این شرکت در بیانیه ای نوشت:‌ “در زمان حاضر متاسفانه اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت مسافران و خدمه سرنشین هواپیما نداریم. اگر اطلاعات بیشتر گرفتیم دیگران را در جریان قرار خواهیم داد.”شش نفر از سرنشیان هواپیما خارجی هستند. سه نفر از آنها شهروند کره جنوبی و سه نفر دیگر از کشورهای فرانسه، مالزی و سنگاپور هستند.

این هواپیما که در اختیار اندونزی بوده در اصل متعلق به شرکت مالزیایی ایرآسیا است که پروازهای مقرون به صرفه عرضه می‌کند. چنین اتفاقی در پروازهای ایرآسیا که شرکتی خوش‌نام است، سابقه نداشته است.این سومین حادثه هوایی سال ۲۰۱۴ است که برای هواپیماهای شرکت‌های مالزیایی اتفاق می‌افتد.

در سال میلادی جاری دو حادثه بزرگ هوایی برای یکی دیگر از شرکت های هوایی مالزی روی داد. سرنوشت پرواز ام اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی که با بیش از ۲۳۰ مسافر هشت مارس ناپدید شد، همچنان نامشخص است.پرواز دیگر شرکت هوایی مالزی هم ژوئیه امسال بر فراز آسمان اوکراین هدف قرار گرفت و تمام مسافران آن که بیش از ۲۹۰ نفر بودند، کشته شدند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا