دسته بندی نشده

ما کیستیم؟

                                                        بسم الله الرّحمن الرّحیم                      
ما کیستیم؟                            

 

ما اهل دعوت و دعوتگریم ، مبارزه ، جهاد ،تلاش ، دعوتگری و اصلاح کار ماست .ما جمعی مؤمن هستیم که بر سر راه هدایت حرکت میکنیم ، خداوند با لطف خود مارا به راه راست و استوار شرفیاب کرده و عزّت و شرف ونعمت هدایت خود و پیامبر گرامیش را به ما عطا فرموده است . خداوند پاک و منزه زمانینعمتش را بر ما می افزاید که به وسیله ی ما دیگران را هدایت کند . اکنون جامعه را تشنه ی برنامه ای اصلاحی و حکیمانه می بینیم .
ما مردم را با اسلوب و روش مدنی و آرامخود شیفته ی اسلام می کنیم و به لطف و مشیّت الهی سبب هدایت و ارشاد خواهیم بود . سعی ما بر ایجاد یک جمع هدایت شده و هدایت کننده خواهد بود ، و آن را صیانت می کنیمو به آنچه در باره ی ایشان گفته شود و بر گرد آنان بگردد و توطئه چینی شود ، اهمیّتنمی دهیم ، زیرا هدف ما جلب رضایت خداوند بخشنده و هدایت مردم در دنیا و آخرت است            .
ما شورش نمی کنیم ، زیرا کار ما بسیار بزرگ و حساس و دقیق تر از این است ، همچون پزشکی کهقلب و مغز را جراحی می کند ، احساسات و هیجان و برخورد عاطفی و از محیط و اتفاقهامتأثر شدن برای وی بسیار خطرناک است . کار ما نیز از چنین حساسیتی برخوردار است
مخاطب ما خرد است ؛ از عاطفه ی پاک برای تحریک خود استفاده می کنیم و ازدروازه ی لطف ، رفتار زیبا و برخورد نیکو وارد قلبها می شویم . با علم و برنامه ومنطق سلیم و سخن شیوا و فصیح ، به دور از افراط و تفریط عقل و خرد را مخاطب قرار میدهیم . و بدون تشریفات و مطلق گرایی و انتقام گیری و عکس العمل عجولانه و اشتباه درمقابل مخاطب به کار خود ادامه می دهیم
فرد را به خیر و صلاح دعوت کرده و جزبه نیکی با وی معامله نمی کنیم ، تارهای قلبش را برای فهم زبان فطرت و پرستشپروردگار جهانیان می نوازیم ، تا آزادانه و در نهایت احترام و عزّت زندگی کند . ادعای عصمت نکرده ایم و آن را از کسی انتظار نداریم … دست انسانهای سرگردان راگرفته و به راه مستقیم هدایت می کنیم ، دست گمشدگان را می گیریم و رابطه ی آنها رابا پروردگارشان اصلاح کرده و به پروردگار پاک و منزه نزدیک می کنیم ، و برای محبوبگرداندن ایمان در دل هموطنانمان فعّالیّت می کنیم . به آنان اطمینان می دهیم کهخداوند نسبت به بندگانش مهربانتر از مادری است ، که به شیر خواره اش مهربانی می کند، و بنده هرچند بدبخت و عصیانگر باشد ، بازگشتش به سوی خداست و هیچ پناهگاهی جز خدا ندارد .
تلاش ما برای دستیابی به آرامش ، صفا ، صمیمیت ، صداقت ، صراحت ، ورفتار نیک با دیگران است ، تا امور عملی و اسلامی و ایمانی با سلامت و امنیّت پیشبرود . و سرمشق ما آیه ی ۱۲۵ سوره ی نحل است که می فرماید :

 

 «   ادْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَهِ وَالْمَوْعِظَهِ الْحَسَنَهِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ    »

 


آری ما شورش نمی کنیم و بااسلوب و روش خود مردم را به شورش وادار نمی کنیم . امّا گاهی برنامه و روش کاری مامنجر به عکس العمل دیگران می گردد و آنها از روی جهل و نادانی یا مکر و حیله ،با مادشمنی کرده و دست به طرح نقشه های مخفیانه می زنند. این برخوردها امری طبیعی است وگریزی از آن نیست … لذا ما با سلاح صـــــبــــر و تــــــــقــــــــوا با آنروبرو می شویم ، زیرا این دو ، اسلحه ی پیروزی و کسب پاداشند ، که بدون آنها توازنما به هم خورده و استراتژی اصلاحگری و آرام ما تخریب می گردد. اینجاست که گمراهان ودشمنان به آرزو و هدف خود رسیده و دست به کشتار و چپاول زده و راه انتقام در پیشمی گیرند .
ما هوشیاریم و می دانیم که وجود دشمن خطر نیست ، بزرگترین خطر اتعبارتند از :
 
۱ –انحراف از استراتژیها و برنامه های خود
 
۲ – فراموش کردنثوابت دین و اصول و مبانی دعوت و اصلاح
۳ –  مشغول شدن به کارها و امورات درجهدوّم و ظاهری
۴ –  تحت تأثیر قرار گرفتن شایعات، جنگ روانی و اتفاقات ناگهانی
 ۵ –  کوتاه آمدن از مواضع خود و تسلیم شدن در برابر افراد نادان و غیر مسئول
۶ –  در دام دشمن افتادن و اجرا کردن طرح و توطئه های ایشان
هر چند دسیسه هاو دشمنی ها شدید باشد ما صبر و تقوا پیشه می کنیم ، زیرا ما صاحب رسالتی ربّانی وجهانی و مسئولیتی عظیم هستیم . ما همچون سرور مرسلین و رهبرمان و یاران و تابعین او، با گناهکاران امّت خود برخورد می کنیم ، به پیامبر و یارانش اقتدا کرده و مسیرحرکتشان را ادامه می دهیم و همه ی مسلمانان جهان را یار و یاور و برادر خود میدانیم . در این صورت است که مؤمنان با یاری خداوند پیروز و خوشحال می گردند .
ما مردم را به خدا پرستی دعوت می کنیم ، راه ما راه عشق پاک است با تمامی جلوههای خیره کننده اش ، خوراکمان امید است و مقصدمان تا بینهایت، مرگ نمی تواند اینراه را سد کندیا طوفانها آن را نابود سازند، زیرا کاروانی که با صداقت به سویخداوند در حرکت باشد راه را گم نخواهد کرد.

 

«  الله اکبر و لله الحمد و المستقبل للاسلام   »

 

مدیریت سایت نوگرا

 

 www.eslahe.com

‫۴ دیدگاه ها

  1. لاخیرفی کثیرمن نجواهم إلا من أمر بصدقه اومعروف اوإصلاح بین الناس ومن یفعل ذالک ابتغاء مرضات الله فسوف نؤتیه أجرا عظیما :سوره نساء آیه ١١۴
    پاداش بزرگ ازآن شماباد که باری تعالی فرموده (وکذالک جعلناکم أمه وسطا) به پیش که شما رستگارانید إنشاء الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا