خبر های جدید

سرنوشت مبارک زندان یا اعدام

سرنوشت مبارک زندان یا اعدام

 

به گزارش نوگرا  روزنامه "الاهرام"چاپ مصر روز دوشنبه ـ ۲۳ خرداد ماه ـ در این باره نوشت:"'محمد عبد العزیز الجندی" گفت که زندان، ساده‏ترین مجازاتی خواهد بود که در انتظار "حسنی مبارک" است و در صورت اثبات دست داشتن او در تشویق به کشتار تظاهرات کنندگان در جریان انقلاب مصر، احتمال اعدام وی وجود دارد.

 

الجندی تاکید کرد: قوانین داخل زندان بر اساس اصل برابری بین زندانیان و صرف نظر از اینکه زندانی مسوول بلند پایه و یا وزیر است یا یک شهروند ساده، اعمال می‏شود.

 

وی گفت: دادستانی کل و در راس آن "عبدالمجید محمود" معاون کل دادستانی به منظور اطمینان از رفتار درست با زندانیان و عدم تبعیض بین آنان، نظارت بر تمام زندان‏ها و بازدید غیر منتظره از آن را برعهده دارد.

 

وی با تکذیب اینکه قاضی بر اساس اهمیت موضوع و شخص متهم انتخاب می شود گفت:انتخاب قضات بر اساس قوانین سخت‏گیرانه که داگاه تجدید نظر قاهره اعمال می‏کند صورت می‏گیرد.

 

وی انحراف قاضی را مصیبت دانسته و قول داد که در صورت اثبات این موضوع وی را به دادگاه تحویل دهد.

 

الجندی شهروندان مصری را به برگزاری تظاهرات و اعتراض‏ها در روزهای تعطیل با الگو گرفتن از کشورهای پیشرفته فراخوانده و تأکید کرد: انقلاب مردمی مصر بر آزادی بیان تأکید داشته و با تخریب مؤسسات دولتی مخالف است.

 

وی اخبار مربوط به توزیع اموال مصر که از خارج بازگردانده شده بین مردم را تکذیب کرد و گفت: این اموال به بودجه کشور بازگردانده می‏شود تا حقوق کارمندان افزایش یابد و با استفاده از آن بتوان با فقر و بیکاری مبارزه و فرصت‏های شغلی ایجاد کرد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا