خبر های جدید

ورود نوجوانان به مساجد تاجیکستان ممنوع شد

ورود نوجوانان به مساجد تاجیکستان ممنوع شد

قانون ممنوعیت حضور نوجوانان زیر ۱۸ سال در مساجد تاجیکستان، توسط سناتورهای تاجیک در حال ارزیابی و بررسی است و در صورت تأیید از سوی آنان، بلافاصله پس از امضای رئیس‌جمهور این کشور اجرایی می‌شود.

 

به گزارش ایکنا به  نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی (islamsng)، مجلس سنای جمهوری تاجیکستان در جلسه اخیر خود که در تاریخ ۲۴ خردادماه برگزار شد، تقریباً به اتفاق آرا، قانون مسئولیت والدین، نسبت به فرستادن فرزندان زیر سن قانونی ـ ۱۸ سال ـ به مساجد را که ممنوع است، تصویب کرد.

 

گفته می‌شود، در قبال این قانون، که آذرماه سال گذشته، توسط «امامعلی رحمان»، رئیس‌جمهور تاجیکستان، به مجلس نمایندگان ارائه شده بود، دو تن از نمایندگان حزب مخالف احیای اسلامی، رأی مخالف دادند.

 

به گفته «عبدالجبار رحمان‌اف»، وزیر آموزش و پرورش تاجیکستان، که با گرایش‌های ضداسلامی و مبارزات خود علیه حجاب معروف شده است؛ به موجب تصویب این قانون، حضور افراد زیر سن قانونی در مساجد هم‌زمان با تحصیلشان در مدارس دولتی (مدارس دینی را شامل نمی‌شود) ممنوع است.

 

وی افزود: افراد زیرسن قانونی فقط در ایام اعیاد و مراسم دینی که از سوی دولت، تعطیل اعلام می‌شود، می‌توانند در مساجد حضور یابند.

 

بر اساس این قانون، کودکانی که در مساجد به‌طور غیرقانونی حضور می‌یابند، والدین آنان در مرحله اول از طریق پرداخت جریمه مجازات می‌شوند! این در حالی است، که در صورت تکرار نقض این قانون حتی والدین پسران و دختران تاجیکی توسط دولت از حقوق پدر و مادری نیز محروم خواهند شد!

 

در حال حاضر این قانون توسط سناتورهای تاجیک در حال ارزیابی و بررسی است و در صورت تأیید از سوی آنان، بلافاصله پس از امضای رئیس‌جمهور این کشور اجرایی می‌شود.

 

مسئولان تاجیک مدعی شده‌اند که نوجوانان زیر ۱۸ سال هنگامی که وارد مساجد می‌شوند توسط افراد تندرو منحرف می‌شوند و هنگامی که از مسجد خارج می‌شوند یک تروریست کامل شده‌اند!

 

پایگاه اطلاع‌رسانی «دار‌الحیاه» نیز در این باره نوشت: کشور تاجیکستان که ۹۶ درصد از جمعیتش مسلمان است؛ تحت حکومت گروهی لائیک است، لذا این گروه از رشد روز‌افزون گرایش مردم این کشور به اسلام و تعالیم آن بسیار نگران هستند، به‌ویژه در این ایام و بعد از انقلاب‌های پی‌ در ‌پی در کشورهای منطقه و شمال آفریقا و کشیده شدن موج بیداری اسلامی به سایر کشورهای اسلامی، مقامات تاجیکستان بیش از پیش جایگاه خویش را در خطر می‌بینند از همین رو سعی دارند به هر نحو ممکن چهره مساجد و مراجعه‌کنندگان به این اماکن مقدس را در اذهان عمومی تخریب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا