خبر های جدید

رویترز:شدت بخشیدن وسرکوب اخوان المسلمین.

تهران / واحد مرکزی خبر
خبرگزاری رویترز در گزارشی از قاهره به قلم شادیه نصرالله نوشت :
دولت مصر روز چهارشنبه اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی نامید و با این کار به سرکوب این گروه شدت بخشید. دولت مصر همچنین اخوان المسلمین را به دست داشتن در حمله انتحاری علیه یک پاسگاه پلیس که ۱۵ کشته نیز درپی داشت متهم کرد.
این اقدام نشان دهنده افزایش شدید تلاش های دولت تحت حمایت ارتش در مصر برای سرکوب این جنبش اسلامگراست که ۱۸ ماه قبل محمد مرسی را به عنوان رئیس جمهور روی کار آورد اما ارتش ماه ژوئیه او را از سمت خود برکنار کرد و هم اکنون در بازداشت است.
این اقدام دولت مصر همچنین به مقامات امکان می دهد هر کدام از اعضای اخوان المسلمین و همچنین هر کسی را که به تامین مالی و تقویت این گروه کمک کند ، متهم و محاکمه کنند.
خلیل العنانی کارشناس مسائل مربوط به اخوان المسلمین در واشنگتن گفت :« این نقطه عطفی در رویارویی های مصر است. این ابزاری مهم برای دولت خواهد بود تا هر دری را برای بازگشت اخوان المسلمین به زندگی سیاسی ، به روی آن ببندد.»
اخوان المسلمین حمله روز سه شنبه در شهر منصوره در دلتای نیل را در شمال قاهره را محکوم کرد. گروه انصار بیت المقدس نیز روز چهارشنبه مسئولیت این حمله را که حدود ۱۴۰ زخمی نیز داشت به عهده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا