خبر های جدید

نقش پررنگ عربستان در صدورحکم تبرئه مبارک

عربستان حاضر شده غرامت ۱۶ میلیون دلاری که حسنی مبارک به پرداخت آن محکوم شده بود، برای آزادی و تبرئه وی از زندان پرداخت کند. پس از اعلام حکم تبرئه حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر، پادشاه بحرین حمدبن عیسی آل خلیفه طی یک تماس تلفنی با مبارک، از صدور حکم تبرئه وی از قتل تظاهرکنندگان انقلاب ۲۶ ژانویه ۲۰۱۱، ابراز خرسندی کرد و وی را “برادر” خطاب کرد تا عملا به عنوان اولین کسی باشد که به مبارک تبریک گفته باشد.

از سوی دیگر روند تبریک سران دولت های عربی به دیکتاتور همچنان ادامه دارد، تا جایی که برخی رسانه های عربی منطقه از تبریک تعدادی از مسئولان کشور عربستان و امارات به حسنی مبارک خبر داده اند.

اما نکته ی حائز اهمیت در اعلام حکم دادگاه قاهره برای تبرئه مبارک و پسرانش، نقش مهم حکومت عربستان در صدور این حکم است. عربستان که پس از سقوط حسنی یکی از هم پیمانان مهم خود در منطقه را از دست داده بود، تمام تلاش خود را برای سرکارآمدن یک حکومت نظامی در مصر انجام داد تا بار دیگر حکومت مورد نظرش به قدرت بنشیند و مانع از فعالیت گروه اخوان المسلمین در این کشور شود. حال که حکومت دلخواه عربستان در مصر بر سر کار است ،مسئولان سعودی فرصت را غنیمت شمرده تا تلاش خود را برای آزادی دیکتاتور در بند آغاز کنند.

در روزهای اخیر مطرح شد که عربستان حاضر شده غرامت ۱۶ میلیون دلاری که حسنی مبارک به پرداخت آن محکوم شده بود، برای آزادی و تبرئه وی از زندان پرداخت کند. پرداخت این مبلغ از سوی عربستان به دادگاه مصر به دلیل مسئله قصر ریاست جمهوری است که نهایتا منافع آن به جیب حکومت دیکتاتوری “عبدالفتاح السیسی” می رود، همان کسی که با پشتوانه مالی و معنوی عربستان در راس حکومت مصر قرار گرفته است.

گفتنی است بر اساس حکمی که برای حسنی مبارک صادر شده بود، وی به همراه دو پسرش به ۳ سال زندان و پرداخت ۱۶ میلیون دلار پرداخت غرامت به دلیل اختلاس در بازسازی قصر های ریاست جمهوری محکوم شد اما بعد ازگذراندن ۳ سال زندان، با پرداخت این مبلغ از سوی عربستان توانست از باقی محکومیت خود بگریزد.

منبع: ایران اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا