خبر های جدید

افزایش افراط گرایی علیه مسلمانان در انگلیس

 

تحقیق جدید یک گروه مخالف نژادپرستی از نقش اصلی انگلیس در رشد گروههای ضداسلامی که در قتل‌عام نروژ دست داشتند، پرده برداشت.  روزنامه گاردین نوشت: گزارش جدید گروه ضد نژادپرستی«امید، نه نفرت» نشان می‌دهد که انگلستان با وجود فعالیت ۲۲ گروه ضداسلامی در این کشور یکی از کشورهای فعال در زمینه گسترش افراط ‌گرایی علیه مسلمانان به شمار می‌رود.

این گزارش یک روز پیش از محاکمه آندرس بهرینگ بریویک، قاتل نروژی ضداسلامی که به کشتار ۷۷ تن اعتراف کرد، منتشر شد.  نیک لولس، مدیر گروه «امید، نه نفرت» در این باره گفت: همه نگاهها این هفته به آنچه که بریویک جولای گذشته انجام داد، متمرکز است، اما ما کسانی را که الهام بخش وی برای در به خطر انداختن ما بودند را نادیده می‌گیریم.

بریویک در جولای سال گذشته در یک حمله بمب‌گذاری و تیراندازی در اسلو، پایتخت نروژ و در یک جزیره ۷۷ تن را کشت. وی با وجود اعتراف به این دو حمله، خود را بی‌گناه دانسته و مدعی شد که این قتل عام برای محافظت از نروژ در برابر کنترل دوباره مسلمانان بر آن لازم بوده است.

برویوک یک ساعت قبل از حملات خود با ارسال پست‌های الکترونیکی برای رهبران تندرو راست افراطی در انگلیس گفت که این کشتار، برای محافظت از مردم اروپا در برابر «تحت کنترل اسلام قرار گرفتن» انجام می‌شود.

 یافته‌های محققان گروه«امید، نه نفرت» در حالی منتشر می‌شود که کن لیوینگستون، نامزد انتخابات شهرداری لندن گفت که اکنون سیاست‌مداران راستگرا علیه «مسلمانان» تبعیض قائل می‌شوند.

این گزارش، اتحادیه دفاعی انگلیسی (ای‌دی‌ال) را به عنوان یکی از عناصر کلیدی مروج افراط ‌گرایی ضد مسلمانان معرفی کرده است. ماه گذشته، یک تحقیق نشان داد که این اتحادیه و گروه‌های دیگر راست افراطی در انگلیس معتقد هستند که استفاده از اسلحه در برابر اقلیت‌های دینی مشروع و اجتناب‌ناپذیر است.

منبع:اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا