خبر های جدید

اردوغان می تواند معضل کُردها را حل کند

 

به گزارش کردپرس، روزنامه صباح ترکیه سراغ مهمت اوجالان برادر کوچک رهبر پ.ک.ک رفت و با وی گفتگو کرد. مهمت در خصوص سخنان لیلا زانا و اعتماد وی به توان و تمایل اردوغان برای حل معضل کردهای این کشور گفت: " با این نظر کاملا موافقم من هم فکر می کنم نخست وزیر توان و قدرت بالایی دارد و تنها کسی است که تا به حال در این مسیر قدم های جدی برداشته است. من فکر می کنم اردوغان می تواند با برداشتن موانع موجود و صلح با کُردها نام خود را در ترکیه جاودانه کند."

مهمت اوجالان در خصوص ملاقات با برادر زندانی خود گفت: " آخرین بار که یک سال پیش به ملاقات وی رفتم به من گفت یا به زودی مذاکرات نهایی برای صلح آغاز می شود و یا موانع جدید ایجاد خواهد شد. پس از آن من یک بار دیگر به امرالی رفتم اما به جای آن که طبق روال معمول مرا به محل ملاقات ببرند، رییس زندان شخصا نزد من آمد و کاغذ کوچکی به من داد. خط برادرم را شناختم. نوشته بود: اوضاع بسیار حساس و پیچیده است نمی خواهم چیزی بگویم که روی تحولات این مقطع تاثیر بگذارد. من از رییس زندان پرسیدم: آیا مساله خاصی روی داده و از ما پنهان می کنید؟ ایشان گفتند: نه. واقعا قصد ملاقات ندارد."

مهمت اوجالان در ادامه گفت: " در شرایط فعلی ما از وضعیت جسمی برادرم بی خبر هستیم و من می خواهم دست کم اجازه بدهند من با وی ملاقات کنم."

امروز همچنین سری ثریا اُندر از اعضای حزب صلح و دموکراسی و نماینده استانبول در مجلس ملی ترکیه در یک گفتگو با شبکه تلویزیونی خبرترک گفت: " لیلا زانا باید حتما با ما مشورت می کرد و وی حق نداشت مرتکب چنین رفتار خودسرانه ای شود."

ثریا اُندر افزود: " متاسفانه داوداوغلو با سوءاستفاده از این اقدام اعلام کرد که لیلا زانا در جبهه ماست."

وی گفت: " من واقعا نمی توانم بفهمم که چگونه ممکن است چنین آدم جاهلی وزیر امور خارجه این کشور باشد."

با وجود آن که مجری این برنامه در خصوص نامناسب بودن این لفظ به اُندر تذکر داد اما وی چند بار دیگر جمله خود را تکرار و اعلام کرد که دیدار لیلا زانا با اردوغان بدون هماهنگی حزبی بوده و وی به رفقای خود پشت کرده است.

دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی ترکیه نیز در این باره گفت: " چرا باید اردوغان با لیلا زانای تجزیه طلب گفتگو کند؟ اگر اردوغان جسارت حمله به قندیل و به اهتزاز درآوردن پرچم ترکیه بر فراز این کوه را ندارد، از سمت خود کناره گیری کند."

منبع: کردپرس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا