خبر های جدید

عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی به حال تعلیق در آمد

عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی به حال تعلیق در آمد

وزرای خارجه کشورهای اسلامی با تصویب پیش نویس طرحی عضویت سوریه را در سازمان همکاری اسلامی (سازمان کنفرانس اسلامی) به حال تعلیق در آوردند.  قبلا یک منبع دیپلماتیک پیش از تشکیل اجلاس وزرای خارجه در جده اعلام کرده بود که عضویت سوریه در این سازمان به دلیل سرکوب قیام مردمی در این کشور که مدت ۱۷ ماه است ادامه دارد، تعلیق خواهد شد.

این منبع دیپلماتیک که در حاشیه اجلاس وزاری خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی سخن می گفت اظهار داشته بود که "مصوبه تعلیق عضویت سوریه در سازمان با مانعی روبرو نخواهد شد و مورد توافق قرار خواهد گرفت".

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که روز دوشنبه ۱۳-۸-۲۰۱۲ در جده تشکیل شده بود به کار خود پایان داد . این نشست به منظور فراهم کردن مقدمات اجلاس فوق العاده سران کشورهای عضو که روز سه شنبه برگزار می گردد منعقد شده بود.

اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در سخنانی اعلام داشت این اجلاس فوق العاده به درخواست خادم حرمین شریفین ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه کشور سعودی برگزار می شود.

وی در ادامه افزود، در این روزها جهان اسلام شاهد تحولات بسیار تعیین کننده و سرنوشت سازی در تاریخ امت اسلامی است . ضرورت دارد تا با این تحولات بسیار حکیمانه و آرام و نیز با اعمال تلاش های فشرده ای بر خورد شود تا از بروز برخوردها و درگیری هایی که منجر به افزایش تفرقه و از هم پاشیدگی می شود ممانعت به عمل آید.

منبع: العربیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا