خبر های جدید

مشاجره‌ای که باب تشرف به اسلام را برای کارگر آسیایی گشود

 مشاجره‌ای که باب تشرف به اسلام را برای کارگر آسیایی گشود

«جوکول»، کارگر آسیایی‌تباری است که به‌خاطر مشاجره لفظی و درگیری محکوم به زندان شد؛ تهدیدی که برای او تبدیل به فرصت آشنایی با آموزه‌های قرآنی و فتح بابی برای تشرف به اسلام شد. یک کارگر آسیایی‌تبار در عربستان که پس از درگیری و مشاجره لفظی زندانی شده بود، هرگز تصور نمی‌کرد که حبس وی در زندان باعث تشرف به دین اسلام شود.
جوکول در زندان با فردی هندی‌تبار آشنا شد که او را با بسیاری از ارزش‌های والای قرآنی آشنا کرد، این امر نه تنها باعث شد که در پذیرش دین اسلام هیچ‌گونه تردیدی به خود راه ندهد، بلکه باعث شد وی طی ایام حضورش در زندان نیز به‌عنوان مؤذن شناخته شود.

این کارگر آسیایی‌تبار پس از درگیری و مشاجره لفظی در یکی از رستوران‌های شهر الاحساء عربستان به حبس محکوم شده بود.جوکول درباره تشرف به دین اسلام می‌گوید: «من را همراه با یک فرد هندی در زندان الأحساء حبس کردند که عباراتی را به زبان عربی زیر لب زمزمه می‌کرد، این امر کنجکاوی من را برانگیخت و باعث شد در این باره از او سؤال کنم».

وی افزود: «فرد هندی‌تبار در ‌پاسخ به من گفت که این آیات کتاب خداوند است که قرآن نام دارد، یک روز در کنار او نشستم و از او خواستم آنچه را که می‌خواند برایم ترجمه کند، و چنین کرد تا به آیاتی رسید که از روز قیامت حکایت می‌کرد و از انصاف و عدالت خداوند در روز قیامت بین مردم سخن می‌گفت، لذا ارزش و عظمت کلام قرآن را دریافتم».

این کارگر افزود: «بعد از اینکه قلبم در مقابل تعلیمات اسلام نرم شد و احساس فروتنی در برابر آن یافتم، تصمیم گرفتم با سرور و شعف هرچه تمام‌تر اسلام بیاورم و بعد از گفتن شهادتین، در قلبم نوری را احساس کردم. این مسئله باعث شد تا در هر کاری که انجام می‌دهم مراقب نفسم باشم و سؤال کنم که آیا این کار باعث رضایت خداوند می‌شود یا خشم او را بر می‌انگیزد؟»

وی گفت: «بعد از مدتی اصول اسلام را آموختم و مؤذن زندان شدم و اسمم را تغییر داده و “عبدالله” نهادم. پس از پذیرفتن اسلام، خداوند مرا با مردی آشنا کرد که به من کمک کند تا جریمه‌ام را بپردازم. خبر تشرف من به اسلام به مردی که با او مشاجره داشتم رسید؛ بعد از اطلاع از مسلمان شدنم او نیز مرا عفو کرد و از زندان آزاد شدم تا بعد از اینکه خداوند به من شرح صدر عطا نمود، سرنوشت و مسیرم را با اسلام ادامه دهم».

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا