smsنكته سخن نيكومطالب جدید

تو غرق در نعمت هستی؛ ایا می توانی بشماری…

وإن تعدوا نعمه الله لا تُحصوها

تو هرگز نمی توانی نعمت های الله را بشماری

تو غرق در نعمت هستی

منبع:سایت به خته وه ری/ترجمه: عثمان مرادی

اگر خانه و مأوایی داری که در آن استراحت کنی، اگر جایی برای خواب داری، غذایی در خانه داری، لباسی داری که خود را با آن بپوشانی، بدان که وضعیت و ثروت تو از ۷۵% مردم این سیاره بهتر است.. اگر پولی در جیب داری و می توانی هر از چند گاهی برای روز مبادا پس اندازی بکنی، بدان که تو در زمره ۸% مردم ثروتمند دنیا هستی.

اگر امروز با تن سالم و بدون مریضی و احساس درد از خواب بیدار شده ای، بدان که صاحب نعمت بزرگی هستی، زیرا یک میلیون انسان در این کره خاکی به سبب درد و مریضی نمی توانند بیشتر از یک هفته زندگی کنند.

اگر بدون ترس از اسیر شدن، شکنجه و تحقیر و مرگ می توانی نمازهایت را در مسجد ادا کنی، بدان که تو از نعمتی برخورداری که میلیونها انسان از آن بی نصیب هستند.

 اگر تلخی جنگ و آشوب را ندیده ای، شکنجه زندان و انفرادی را نچشیده ای، تو بهتری از میلیونها انسان که از چنین وضعیتی ناله و فریاد می کشند.

اگر لبخند بر لبانت نقش می بندند و سپاسگذار پروردگارت هستی ، تو در ناز و نعمت هستی، زیرا بسیارند کسانی که می توانند چنین باشند ولی دریغ می کنند.

اگر تو مسلمان هستی بدان غرق در بزرگترین نعمت هستی، زیرا میلیونها انسان در این دنیا بدون ایمان و اسلام دنیا را به سوی آخرت ترک می کنند. اگر این پیام به تو رسید و مطالعه کردی بدان که تو صاحب دو نعمت دیگر نیز هستی:

۱-      کسانی هستند به فکر تو هستند و این پیام را برای تو نوشته اند.

۲-      تو از نعمت سواد بهره مندی که برتری از میلیونها انسان که بی سواد هستند و قادر به خواند اسم خودشان هم نیستند.

و تو صاحب نعمت های بیشمار دیگری هستی … تأمل کن و خداوند را شاکر باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا