خبر های جدید

تجمع اعتراضی جماعت دعوت و اصلاح در مقابل دفتر حفاظت از منافع مصر در تهران برگزار ‌شد

تجمع اعتراضی در مقابل دفتر حفاظت از منافع مصر در تهران برگزار ‌شد
۱۳۹۲/۰۵/۲۴
تهران – پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح
تجمع اعتراضی در مقابل دفتر حفاظت از منافع مصر در تهران برگزار ‌شد

ظهر امروز پنجشنبه‌، در اعتراض به‌ جنایات رژیم کودتا و کشتار مردم بی‌گناه‌ مصر تجمعی اعتراضی، در مقابل دفتر حفاظت از منافع مصر در تهران برگزار ‌شد.

بنا به‌ گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی اصلاح، جمعی از اعضا و هواداران جماعت دعوت و اصلاح ایران با همکاری اتحادیه‌ی بین‌المللی امت واحده‌، در تجمعی اعتراضی جنایات ضدّ بشری و کشتار مردم بی‌دفاع مصر توسط ارتش رژیم کودتا که‌ رأس ساعت ۱۳ پنجشنبه‌ ۲۴ مردادماه‌ در مقابل دفتر حفاظت از منافع مصر در تهران برگزار شد، را محکوم نمودند.

در این گردهمایی اعتراضی، جلیل بهرامی‌نیا به‌ نمایندگی از جماعت دعوت و اصلاح ایران در سخنانی، جنایات ضد بشری سکولارهای کودتاچی در کشتار ناجوانمردانه‌ی مسلمانان مصر در میدانهای رابعه‌ و النهضه‌ را محکوم نمود. وی ضمن تشکر از بانیان این تجمع و همه‌ی مشارکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی نمادین جهت حمایت از آزادی و عدالت، تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری نمود که‌ این حرکت، نویدبخش تداوم حمایت سراسری از آرمان عدالت و آزادی در پرتو اسلام باشد.

وی افزود: تجمع امروز به‌ خاطر کسانی است که‌ با طاعات و عباداتشان و نیز با پایداری و جنبش خشونت‌پرهیزشان درس بزرگی به‌ کسانی که‌ مغرضانه‌، اسلام‌هراسی را در جهان ترویج می‌کنند دادند. وی گفت: آنان گروهی هستند که‌ رسالت و کارویژه‌ی آنان این است که‌ بندگان را از یوغ بندگی انسانهای نظیر خود، به‌ بندگی خدای متعال بیرون آورند. این کانونی‌ترین شعار برآمده‌ از فرهنگ توحیدی که‌ برادران و خواهران مصری ما با شجاعتشان این را معنا کردند و از طریق مدنی و قانونی برنده‌ی انتخابات شدند، ولی کسانی که‌ قدرت، دین و آیینشان است، و حاضرند برای به‌دست آوردن قدرت و حاکمیت آبروی خود را به‌ چوب حراج بگذارند، حاضر نیستند حضور اسلامگرایان را در صحنه‌ی سیاسی و حوزه‌ی بین‌المللی تحمل بکنند.

وی عدم تحمل اسلامگرایان را از سوی سکولارهایی که‌ مدعای آزادیخواهی، مدارا و نیز ادعای رضایت به‌ صندوقهای رأی برای دست به‌ دست شدن قدرت، گوش فلک را کر کرده‌، یک ورشکستگی اخلاقی دانست.

وی حمله‌ی مفتضحانه ‌ و آبروریزانه‌ی عوامل کودتا،‌ به‌ تجمعات قانونی مردمی که‌ روش مدنی را برای احقاق حقوق خود انتخاب کرده‌اند، نشانه‌ی داشتن حقد و کینه‌ی سیاه‌ آنان نسبت به‌ اسلام و اسلامگرایان دانست.

وی ابراز عقیده‌ کرد که‌ مسلمانان معترض مصری، با نشان دادن چهره‌ای رحمانی و مدنی از دین، همه‌ی تبلیغات اسلام‌ستیزانه‌ی امپراتوری رسانه‌ای غرب و طرفداران داخلیشان را بی‌‌اثر کرد. وی به‌ ارتش مصر در قبال حمله‌ به‌ مردم بی‌دفاع، در جهت خلق ‌این رسوایی تصورناپذیر، تسلیت گفت. وی کشتار کودکان و زنان بی‌گناه‌ در میدانهای رابعه‌ و النهضه‌ را حاوی پیام حمایت مسلمانان از همدیگر دانست و آنان را به‌ بازگشت به‌ قرآن و ترجمان عملی آن، فراخواند. وی همچنین حمایت رسانه‌ای و اقتصادی برخی از کشورهای منطقه‌ را عامل ایجاد این رسوایی دانست.

مسؤول هیأات اجرایی جماعت دعوت و اصلاح استان کرمانشاه‌، حمایت مادی و رسانه‌ای و معنوی از مسلمانان مظلوم مصر را وظیفه‌ی مسلمانان دانست و به‌ آنان وعده‌ داد که‌ ما ضمن دعای خیر، از حمایت آنان دریغ نخواهیم نمود. وی گفت: ما پیرو قرآن و سنت نبوی هستیم. ما طرفدار اسلامی است که‌ عدالت را نسبت به‌ مخالفان نیز رعایت خواهد کرد، آزادی را پاس خواهد داشت و پایبندی به‌ قراردادهای اجتماعی- سیاسی جزو ایمانش است و در این راستا اهل غدر و خیانت نیست. وی تأکید کرد: ما از اسلامی طرفداری می‌کنیم که‌ منادی آزادی سیاسی و عدالت اجتماعی است.

در بخش دیگری از این مراسم، بیانیه‌ی مشترک جماعت دعوت و اصلاح ایران و «اتّحادیّه‌ی بین‌المللی امّت واحده‌ « به‌ شرح زیر قرائت شد:

وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا

بسم الله الرحمن الرحیم

قیام‌های عدالت خواهانه ملت‌های مسلمان منطقه در ۲ سال اخیر علیه رژیم‌های مستبد و سرسپرده به نظام سلطه جهانی آغاز روند تحقق اراده ملت‌های بیدار بر سرنوشت خود بود. اراده‌ای که بیش از هر چیز طومار نظم سیاسی تحمیل شده از سوی غرب بر منطقه پس از جنگ جهانی دوم را در هم پیچید و در نتیجه زنگ خطر از دست رفتن منطقه استراتژیک غرب آسیا و شمال آفریقا برای نظام سلطه به محوریت آمریکا به صدا درآمد و سناریوی انقلاب‌های معکوس جهت مهار موج بیداری ملت‌ها مسلمان و جلوگیری از بالفعل شدن اندیشه اسلام سیاسی در جهان اسلام به عنوان خطرناک‌ترین تهدید بلند مدت منافع استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل به جریان افتاد.

سناریویی شبیه انقلاب‌های مخملی که با طراحی و هدایت پشت پرده سرویس‌های اطلاعاتی غربی و اجرای ارتش و وابستگان رژیم سابق و با چاشنی اختلاف افکنی در صفوف انقلابیون و موج رسانه‌ای اسلام‌هراسی و نیز دخالت مستقیم سران برخی از کشورهای مستبد عرب در مصر آغاز شد و با تعلل اسلام گرایان در پاکسازی سیستم کشور از وجود وابستگان رژیم سابق، منجر به کودتای نظامی و عزل رئیس جمهور مردمی و منتخب این کشور و تعلیق قانون اساسی مورد تأیید اکثریت مردم، انتقام گیری ارتش از اسلام گرایان به عنوان بزرگ‌ترین مانع حکومت ۶۰ ساله ایشان و بازیگر اصلی انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ گردید. به راستی ارتشی که همواره وامدار شرق و غرب بوده است می تواند بدون حمایت غرب در مورد تغییر رئیس جمهور آن هم به بهانه دفاع از خواست مردم تصمیم بگیرد؟ به راستی چرا بلافاصله پس از سرنگونی مرسی ارتش به تخریب تونل‌های زیر زمینی نوار غزه و بستن گذرگاه رفح اقدام می‌کند و مرسی متهم به جاسوسی برای حماس می‌شود و موج تخریب حماس و جریان مقاومت با هماهنگی جریان فتح و رسانه‌های وابسته به مبارک در مصر بالا می‌گیرد و در فاصله چند روز مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی از سر گرفته می‌شود؟

آیا برپایی تظاهرات‌های کوچک و بزرگ در طول یک سال حکومت اسلام گرایان به بهانه‌های مختلف اجزایی از یک سناریو برای بر هم زدن تمرکز دولت منتخب و در نتیجه ناکارآمد جلوه دادن آن و عمومی کردن اعتراضات نبود؟ به راستی چرا به یکباره بحران قطعی برق و کمبود سوخت پس از عزل مرسی حل می‌شود؟ و از همه این‌ها مهم‌تر بلافاصله پس از برکناری مرسی صندوق بین المللی پول وام چند میلیارد دلاری که دولت مرسی برای دریافت آن یک سال تلاش کرد را به دولت منصوب نظامیان پرداخت می‌کند؟ آیا همه این اتفاقات موید یک کودتا و انقلاب مخملین علیه اسلام سیاسی در منطقه نیست؟ به راستی طرفداران رئیس جمهور برکنار شده چه اقدام خلاف قانون و عرف انجام دادند که مستحق قتل عام و کشتار، آن هم در برابر سکوت رسانه‌های غربی و در روز روشن هستند؟

بر این اساس سازمان‌های مردم نهاد ایران ضمن محکومیت شدید قتل عام مردم، توسط ارتش و پلیس مصر و اعلام همبستگی با خانواده شهدا و مجروحین حوادث مصیبت بار دیروز، از سازمان‌های جهانی و دول غربی می‌خواهد تا به شعارهای خود مبنی بر احترام به آراء ملت‌ها، رعایت حقوق بشر و صیانت از حقوق اساسی شهروندی مانند حق اعتراض مسالمت آمیز عمل نمایند و فرمانده ارتش و مسببان این جنایت را به اتهام جنایت علیه بشریت محاکمه کنند و گرنه رسوایی و ننگی دیگر برای ایشان در تاریخ ثبت خواهد شد. همچنین کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب باید روابط دیپلماتیک خود با مصر را قطع نموده و کرسی مصر را به نمایندگان دولت منتخب اخوان تحویل دهند. ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی نیز باید با همبستگی و هوشیاری و با متحد کردن صفوف خود و وحدت کلمه اجازه ندهند توطئه به شکست کشاندن اندیشه اسلام سیاسی از سوی منادیان دروغین دموکراسی به ثمر نشیند.

وسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

همچنین در این گردهمایی بیانیه‌ی ویژه‌ی جماعت دعوت و اصلاح ایران در میان حضار توزیع شد که‌ شرح آن در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

(وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ) [آل‌عمران: ۱۳۹]

«و سستی نورزید و اندوهگین نباشید چرا که شما اگر مؤمن باشید، برترید.»

بامداد چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ارتش و نیروهای امنیتی مصر که از بیش از چهل سال پیش (نبرد۱۹۷۳) در برابر دشمن صهیونیستی بزدلانه در حالت کرنش و هم‌پیمانی است، به یکباره تمام توان خود را در برابر دیدگان جهانیان، قدرت‌های بزرگ، کشورهای عربی و اسلامی و سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری، علیه معترضان بی‌دفاع و مسالمت‌جویی که شعار محوریشان ضدیت با کودتا و مطالبه‌ی استقرار امنیت و دموکراسی بود، به کاربست و در اقدامی ددمنشانه، خون هزاران انسان بی‌گناه را بر زمین ریخت.

آنچه در میدان‌های پاسداشت عزت و کرامت در قاهره و شهرهای دیگر مصر رخ داد، از یک سو نشان از شهامت و شرافت مردان و زنانی داشت که با دستان خالی از سلاح و دل‌های امیدوار به تغییر و سرشار از ایمان به الله، در پی بیش از یک ماه و نیم تحصن مسالمت‌آمیز، تنها به دنبال بازگرداندن مشروعیت قانونی و روند دموکراتیک و بر کنار نمودن کودتاچیان بودند، و از دیگر سو، آینه‌ی تمام‌نمای اوج قساوت و بی‌رحمی یک ارتش در برابر ملت خود بود؛ به نحوی که آمار قربانیان چند ساعت هجوم به دو میدان پایتخت، از مجموع آمار قربانیان جنگ‌های بیست و دو روزه و هشت روزه‌ی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه پیشی گرفت و دستپاچگی و فرومایگی کودتاچیان قلدرمآب را آشکار ساخت.

بی‌تردید، وجدان بیدار بشریت، هم‌پیمانی شوم و نامبارک نظامیان، برخی از نیروهای مدعی لیبرالیسم و انسان‌گرایی، بعضی از بازیگران مرتجع منطقه‌ای و برخی قدرت‌های جهانی را با دقت و نگرانی دنبال می‌کند و مسؤولیت خون‌های پاک و جان‌های والای پرکشیده‌ی شهیدان را بر دوش همه‌ی آنان می‌گذارد. در این میان از همه اسفناک‌تر، دنباله‌روی برخی مدعیان دینداری اصیل است که تا دیروز تحزّب و سیاست‌ورزی را مقوله‌ای شیطانی و در زمره‌ی محرّمات توصیف می‌کردند، اما با اشاره‌ای از اربابان منطقه‌ای خود، پشت سر کوتوله‌های سیاسی کودتاچی صف کشیدند و امروز بیانیه‌های محکومیت و ابراز تأسف علیه کشتار صادر می‌کنند!

چه این‌گونه بیانیه‌های گزاف و بی‌ارزش و چه استعفای دیرهنگام و بی‌خاصیت محمد البرادعی و چه اظهار بی‌اطلاعی خنده‌دار و حزن‌انگیز شیخ ازهر، هیچکدام شرکای کودتا علیه مشروعیت قانونی و روند دموکراتیک و جنایات متوالی پس از آن را از نفرین خداوند و لعنت تاریخ، مصون نخواهد داشت.

جماعت دعوت و اصلاح ایران، ضمن محکوم نمودن این فاجعه‌ی دهشتناک، مراتب همدردی خود را با بازماندگان قربانیان، اعلام و یاد شهیدان راه آزادی و عدالت را گرامی می‌دارد و از خداوند غفور منّان، رحمت و مغفرت و علوّ‌ درجات را برای آنان و بازگشت آرامش و ثبات و روند دموکراتیک را برای ملت مصر، مسألت می‌نماید.

إن ربّک لبالمرصاد

والله غالب علی أمره و لکنّ أکثر الناس لایعلمون

إنا لله و إنا إلیه راجعون

جماعت دعوت و اصلاح ایران

۲۳/۵/۹۲

گفتنی است در این تجمع، یکی از اعضای «اتّحادیّه‌ی بین‌المللی امّت واحده‌ « ضمن محکوم نمودن این جنایت ارتش کودتا علیه‌ بشریت، خواستار محاکمه‌ی قاتلان و عاملان و نیز استرداد قدرت به‌ جماعت اخوان المسلمین شد. وی همه‌ی مسلمانان اعم از شیعه‌ و سنی را به‌ اتحاد دعوت نمود.

این گردهمایی که‌ با حضور برخی از رسانه‌های خبری داخلی و خارجی، یک ساعت به‌ طول انجامید و با شعارهایی نظیر ارحل ارحل یا سیسی، حسبنا الله‌ ونعم الوکیل و… توأم بود، با آرامش کامل برگزار شد.

روابط عمومی جماعت دعوت و اصلاح ایران، ضمن قدرددانی و تشکر از لیبک‌گویی به‌ فراخوان جماعت، از یکایک خواهران و برادرانی که‌ با تحمل مرارت و مشقات سفر، در این گردهمایی حضور به‌ هم رسانده‌ بودند، تقدیر و تشکر می‌نماید و از خداوند منان برای همه‌ی عزیزان، مزید توفیق، هدایت، اخلاص و رضوان الهی مسألت می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا