خبر های جدید

استعفای سردبیر القدس العربی به علت تهدید سرویس‌های امنیتی عربی و اسرائیلی

استعفای سردبیر القدس العربی به علت تهدید سرویس‌های امنیتی عربی و اسرائیلی

ترجمه: رسول رسولی‌کیا – مهاباد

عبد الباری عطوان، نویسنده و روزنامه نگار و تحلیلگر انگلیسی وعربی فلسطینی تبار، وی در برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی عربی و انگلیسی مانند BBC، CNN، العربیه و الجزیره حضور دارد و اکنون در لندن است.

وی همچنین با روزنامه‌هایی مانند الشرق الاوسط و الحیات نیز همکاری داشته است.

عطوان در یادداشتی که منتشر کرده، یکی از عوامل استعفای خود را فشارهای بیرونی به او و خانواده‌اش از جمله تهدید به قتل بر شمرده است.

او نوشته است از طرف سرویس‌های امنیتی عربی و اسرائیلی بار‌ها تهدید به قتل شده و پیش از اینکه دیداری از آمریکا داشته باشد جنگی فرسایشی با طرفداران لابی اسرائیلی در اروپا و آمریکا داشته است و آن‌ها همه‌ی تلاش خود را کرده‌اند تا صدای او را خفه کرده، تصویرش را مشوش نموده‌ و مانع از رفتن و حضور او در شبکه‌های تلویزیونی جهانی، دانشگاه‌ها و اماکن مهم کشورهای غربی برای سخنرانی و اظهار نظر شوند.

او در ادامه نوشته است این دشمنی‌ها بقدری بوده است که یک نفر که به رسانه‌های اسرائیلی نزدیک است در مصاحبه با روزنامه جوئیش کرونیکل با اشاره به موفقیت‌های او در هنگام حضورش در برنامه‌های تلویزیونی سی.ان.ان، بی‌.بی.سی و اسکای نیوز بعنوان کار‌شناس مسائل خاورمیانه نوشته است که باید حضور او در چنین برنامه‌هایی به حد اقل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا