خبر های جدید

دیده بان حقوق بشر:حملات سرکوبگرانه وهدفمند علیه اخوان المسلمین

دیده بان حقوق بشر اقدام مسئولان مصر مبنی بر بازداشت ۵ تن از معاونان «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر در مکانی نامعلوم بدون اجرای اقدامات قضایی از تاریخ ۳ جولای ۲۰۱۳ را محکوم کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشروق، «ساره لیا ویتسن» مدیر اجرایی بخش خاورمیانه‌ و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر گفت: با گذشت حدود ۵ ماه، دولت تا کنون رسما به بازداشت ۵ تن از معاونان مرسی اعتراف نکرده و حتی سرنوشت آنها و مکان بازداشت این افراد را اعلام نکرده است.
ویتسن اشاره کرد که دولت مصر حملات سرکوبگرانه هدفمند علیه جماعت اخوان المسلمین انجام می‌دهد و در همین راستا پلیس هزاران نفر از رهبران و اعضای این جماعت و افرادی که به تصور پلیس منتسب به اخوان هستند، بازداشت کرده است.
ویتسن همچنین گفت که دیده بان حقوق بشر اسنادی در رابطه با بازداشت‌های جائرانه و هدف قرار دادن افراد در دست دارد که نشان می‌دهد هدف از این اقدامات تنها سیاسی بوده است.
مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر همچنین تصریح کرد که پنهان کردن افراد به مدت چند ماه متوالی نشان می‌دهد که دولت قصد حرکت در مسیر حاکمیت قانون را ندارد.
در همین رابطه برخی از خویشاوندان معاونان مرسی در گفت‌وگو با دیده بان حقوق بشر گفتند که مدتی است تماس با این افراد قطع شده و هیچ خبری از آنها ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا