خبر های جدید

توطئه ای که مانع از صدور بیانیه اتحادیه اروپا علیه جنایات رابعه شد.

هیأتی متشکل از «سلفی‌ها، لیبرال‌ها و مسیحی‌ها» از صدور بیانیەی محکومیت کشتارهای رابعه از طرف اتحادیەی اروپا ممانعت بەعمل آوردند.

سعدالدین ابراهیم، رئیس مطالعات توسعەی مرکز ابن خلدون فاش کرد که او و هیأتی مرکب از محمد سلماوی سخنگوی رسمی کمیسیون ۵۰ نفره کودتا، نادر بکار سخنگوی رسمی حزب سلفی نور و تاجر مسیحی نجیب ساویروس مانع شدیم که اتحادیەی اروپا حوادث پس از پراکنده نمودن تحصن‌های رابعه و نهضت و کشتارهای عمومی را محکوم نماید این در شرایطی بود که اتحادیه در آستانەی صدور قرار محکومیت آن حوادث و همچنین مجازات‌های اقتصادی بر دولت کودتا در مصر بود.

ابراهیم در گفتگو با دروازەی «مصر العربیه» گفت: ما در چارچوب هیأتی مردمی و متشکل از افراد مذکور راهی اروپا شدیم جهت ملاقات با خانم «کاثرین آشتون» رئیس سیاست‌های خارجی اتحادیه، و مصر را از تصمیم – در آستانەی صدور-محکومیت حوادث رابعه و مجازات‌های اقتصادی مقرر از طرف آن اتحادیه نجات دادیم.

وی خاطرنشان نمود در این دیدار از خانم آشتون خواستیم اگر درصدد حل مشکلات پیش آمده در مصر می‌باشد به جای محکوم نمودن حوادث رابعه، مصر را در آموزش نیروهای امنیتی به شیوه‌ای متمدنانه جهت پراکنده نمودن تظاهرات‌ها کمک کند، که خانم آشتون با این خواستەی ما موافقت نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا