خبر های جدید

دانشگاه های مختلف مصر صحنه درگیری با کودتاگران.

تهران / واحد مرکزی خبر: همزمان با ادامه اعتراضات علیه حاکمان کنونی مصر، برخی از دانشگاه های این کشور نیز صحنه ادامه تظاهرات دانشجویان و برخورد نیروهای امنیتی با آنها بودند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره،‌ مخالفان کودتا در مصر در چارچوب فعالیت های موسوم به «قانون اساسی ما قانون۲۰۱۲» است اقدام به تظاهرات کردند. بر همین اساس برخی از دانشگاه های مصر صحنه تظاهرات و درگیری های شدید بین نیروهای امینتی و تظاهرکنندگان بود. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن دانشجویان شرکت کننده در این تظاهرات از گاز اشک آور استفاده کردند. این تظاهرات در دانشگاه های مختلف از جمله عین شمس، المنیه و اسیوط برگزار شد. در درگیری نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان شماری از دانشجویان زخمی شدند. جنبش زنان مخالف کودتا نیز در استان الشرقیه تظاهرات و بر درخواست تحریم همه پرسی قانون اساسی تاکید کرد.
ولید العطار گزارشگر الجزیره در گزارش خود با اشاره به تظاهرات دانشجویان و مردم مصر و برخوردهای سرکوبگرانه امنیتی نیروهای مصری افزود: در درگیری پلیس و تظاهرکنندگان شماری زخمی و شماری نیز بازداشت شدند. به نظر نمی رسد هیچ یک از طرفین حاضر به عقب نشینی باشند.
در ادامه همزمان با پخش تصاویری از تظاهرات دانشجویان دانشگاه عین شمس آمده است: دانشجویان دانشگاه عین شمس مثل هر روز تظاهرات کرده اند اما تظاهرات روز دوشنبه با توجه به درخواست های مکرر جنبش دانشجویان مخالف کودتا برای اعتصاب و خودداری از شرکت در امتحانات ترم اول، گسترده تر بود. در این میان نیروهای امنیتی نیز در مقابل تظاهرکنندگان از همان شیوه های همیشگی برای سرکوب آنها استفاده کردند.
گزارشگر ادامه داد: نزدیک شدن زمان برگزاری همه پرسی قانون اساسی مصر نیز اصرار مخالفان کودتا را برای ادامه اعتراضات خود بیشتر کرده است. بر همین اساس جنبش زنان مخالف کودتا در زقازیق در استان الشرقیه با برپایی تظاهراتی و در حالی که پلاکاردهای زیادی از جمله علامت تحصن کنندگان سابق در رابعه العدویه (تصویر چهار انگشت) را با خود حمل می کردند مخالفت خود را با همه پرسی اعلام کردند و خواستار تحریم آن شدند.
یکی از زنان شرکت کننده گفت: ما به اینجا آمده ایم تا بگوییم قانون اساسی کودتاچیان باطل است.
یکی دیگر از زنان شرکت کننده گفت: من برای حفظ اراده و رأیی که داده ام در این تظاهرات شرکت کرده ام. ما دموکراسی می خواهیم. ما این قانون اساسی را در سایه حکومت کودتا و حاکمیت ارتش نمی پذیریم.
در ادامه گزارش آمده است: دانشگاه اسیوط نیز شاهد از سرگیری درگیری ها بین نیروهای امنیتی و دانشجویان بود که بر اثر آن شمار زیادی از دانشجویان بر اثر اصابت گلوله های ساچمه ای و نیز گاز اشک آور زخمی شدند. هفت تن از دانشجویان نیز بازداشت شدند که به گفته شاهدان در خودروی نیروهای امنیتی مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا