خبر های جدید

درخواست دیده‌بان حقوق بشر از مصر برای تضمین حقوق محمد مرسی

درخواست دیده‌بان حقوق بشر از مصر برای تضمین حقوق محمد مرسی

دیده‌بان حقوق بشر از مسئولان مصری خواست حقوق محمد مرسی،‌ رئیس جمهور برکنار شده این کشور را که به دلیل اتهام در چند پرونده در حبس به سر می‌برد، رعایت کنند.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد، مسئولان مصری به شکلی غیرقانونی به مرسی اجازه ملاقات با خانواده و وکلایش را نمی‌دهند و از زمانی که ارتش او را برکنار کرده است، در طول این چهار سال مسئولان مصری تنها دوبار به او اجازه ملاقات با اعضای خانواده و وکلایش را داده‌اند که آخرین بار مربوط به چهارم ژوئن جاری است.

جو استورک، معاون مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر گفت: به نظر می‌رسد که مسئولان مصری هنگام اجرای اقدامات قانونی ضروری از جمله ارائه درمان‌های پزشکی مناسب به او، به شکلی خطرناک حقوق مرسی را زیر پا می گذارند. استورک افزود: شیوه‌ای که با مرسی برخورد می‌شود، توجه‌ها را به شرایطی که هزاران زندانی سیاسی مصری در آن رنج می‌برند، معطوف می‌کند.

وی ادامه داد: مصر باید این انتقام‌گیری وحشیانه‌ای که علیه مرسی و خانواده‌اش آغاز شده را متوقف کرده و به حقوق وی مانند حقوق تمامی زندانی‌ها احترام گذاشته و آنها را ضمانت کند.

در تاریخ ۱۳ ژوئن جاری مرسی در برابر قاضی دادگاه بار دیگر نگرانی خود را از جنایاتی که علیه‌اش انجام می‌شود و بر زندگی او تاثیر دارند،‌ ابراز داشته و صحت گزارشی دولتی مبنی بر ثبات شرایط جسمانی وی را تکذیب کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا