خبر های جدید

اعلام موجودیت یک گروه سلفی در مصر

اعلام موجودیت یک گروه سلفی در مصر

به گزارش اسوشیتد پرس از قاهره، یک گروه جهادی- سلفی جدید در مصر ضمن صدور اولین بیانیه خود و قبول مسئولیت برخی از بمب گذاری ها و حملات به نیروهای پلیس اعلام موجودیت کرد. این گروه که اجناد المصر( سربازان مصر) نام دارد عهد کرده که با “ارگان های جنایتکار رژیم” حاکم در مصر بستیزد.اجناد المصر علت این اعلام جنگ علیه دولت مستقر در مصر را تحقیر ملت مصر توسط دولت و ممانعت از انجام فرائض دینی توسط آن دولت اعلام کرده است.
این گروه اعلام کرد که روز گذشته جمعه، دو بمب کنار جاده ای را در کنار یک بزرگراه در خارج از قاهره کار گذاشته و منفجر کرده است. وزیر امور داخله مصر، هانی عبداللطیف وقوع این بمب گذاری را تایید و اعلام نمود که هدف اصلی این بمبگذاری آسیب رساندن به کاروان پلیس ضد شورشی بود که از این بزرگراه عبور می کرد. طی این حادثه یک افسر پلیس ضد شورش مجروح شد.
هفته پیش گروه جهادی انصار البیت المقدس تایید کردند که گروه اجناد المصر مسئول حمله روز ۲۴ ژانویه به یک ایستگاه پلیس بودند. این حمله تلفاتی بر جای نگذاشت. به گزارش سخن آنلاین، روزنامه الوطن پیشتر به نقل از گروه انصار البیت المقدس اعلام کرده بود که نزدیکی اهداف دو گروه به هم موجب شد تا ناظرین حمله به ایستگاه پلیس مسئول این حمله را نیز گروه انصار البیت المقدس بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا