خبر های جدید

السیسی بالاخره به تجاوزهای نیروهای امنیتی این کشور اعتراف کرد

 در پی انتقادهای شدید سازمان های حقوقی داخلی و بین‌المللی
السیسی بالاخره به تجاوزهای نیروهای امنیتی این کشور اعتراف کرد

رئیس جمهور مصر با اعتراف به وجود برخی تجاوزها و تخلفات از سوی نیروهای پلیس، این تجاوزها را خطایی فردی توصیف کرد. آمار و ارقام های جدید از افزایش شکنجه شدید در زندانهای مصر تا سر حد مرگ حکایت دارد و این در حالی است که وضعیت بد زندانها و بازداشتگاههای مصر این اماکن را به گورستانهایی برای زنده ها تبدیل کرده است.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در دیدار با فرماندهان و افسران پلیس و دانشجویان دانشکده پلیس که همزمان با فراخوان مخالفان برای بزرگداشت سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ و انتقادهای شدید سازمانهای حقوقی داخلی و بین المللی از مرگ شماری از شهروندان مصری در بازداشتگاههای این کشور، برای اولین بار به تجاوزها و تخلفات پلیس این کشور اعتراف کرد و این تخلفات را اشتباهاتی فردی توصیف کرد.

رئیس جمهور مصر در دفاع از نیروهای پلیس این کشور  گفت: نباید خطای فردی به کل دستگاه پلیس نسبت داده شود. ۳۰۰ مقر پلیس در کشور وجود دارد اما تجاوزها تنها در دو مقر روی داده است و ما نیز آن را رد می کنیم.

السیسی خواستار تکرار شعار ملت، ارتش و پلیس یک دست هستند شد و گفت این شعار باید در شرایط سختی که کشور شاهد آن است باید حفظ شود. وی خطاب به حضار گفت تلاشها  برای از بین بردن وحدت تمامی ندارد و شما باید هوشیار باشید و فداکاری و جانفشانی بیشتری به خرج دهید. حفظ امنیت مردم و ثبات کشور وظیفه شما است.

شورای ملی حقوق بشر مصر که یک سازمان دولتی است یکشنبه گذشته در بیانیه ای نسبت به مرگ شهروندان مصری در بازداشتگاههای پلیس هشدار داد و اعلام کرد که این پدیده زنگ خطر افزایش پدیده شکنجه را به صدا در آورده است.

وزارت کشور مصر این هفته اعلام کرد که تجاوزهای نسبت داده شده به برخی از نیروهای پلیس در دست تحقیق است و این وزارتخانه هیچ تخلف فردی که از سوی برخی از نیروهای پلیس سر می زند را نمی پذیرد.

سازمان حقوق بشری “هیومن رایتس مونیتور”  که یک سازمان غیر دولتی و مقر آن در انگلیس واقع است شنبه گذشته اعلام کرد که پلیس مصر طی ۱۰ روز گذشته ۴ شهروند مصری را شکنجه کرده است که ۳ تن از آنها در پی شدت شکنجه جان خود را از دست داده اند.

علی رغم این گزارشها دولت مصر همیشه این اتهامات را رد می کند و مدعی می شود که اداره زندانهای وزارت کشور با همه بازداشت شدگان مطابق قوانین حقوق بشر رفتار می کند.

از زمان عزل مرسی از قدرت، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم ۱۴۰۰ تظاهر کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از ۱۵ هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند. تاکنون صدها تن از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.

سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را، سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.

یک روزنامه آمریکایی هم چندی قبل با اشاره به تداوم بازداشت اجباری غیرنظامیان از جمله فعالان مصری و روزنامه نگاران و محاکمه آنها در دادگاه‌های نظامی این کشور نوشت که سرکوبگری نظام «السیسی» در حال افزایش است.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/09/12/933710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا