خبر های جدید

موضع سازمان ملل از ادامه بازداشت وبرخورد نظامیان مصر با خبرنگاران

موضع سازمان ملل از ادامه بازداشت وبرخورد نظامیان مصر با خبرنگاران

ناوی پیلای، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه هم اکنون بازداشت و محاکمه خبرنگاران داخلی و خارجی در مصر به امری شایع تبدیل شده از مقامات مصر خواست همه خبرنگاران و اصحاب رسانه را که در زندان‌های این کشور به سر می‌برند آزاد کنند.
پیلای به بازداشت خبرنگاران شبکه الجزیره توسط مقامات مصری اشاره و از اقدام نیروهای امنیتی در هدف قرار دادن خبرنگاران از طریق بازداشت، محاکمه و اعمال فشار علیه آن‌ها به شدت انتقاد کرد.
وی گفت: خبرنگاران در مصر تلاش می‌کنند که وظیفه خود را انجام دهند حال آنکه آن‌ها با شرایط خطرناک و بسیار سختی در این کشور مواجه هستند و این مساله حمایت از این قشر را می‌طلبد نه دستگیری و اعمال فشار به آن‌ها.
پیلای در ادامه دستگیری خبرنگاران در مصر را نقض قوانین آزادی بیان دانست و گفت: این اقدام اندیشه نقض حقوق و آزادی بیان را در اذهان عمومی تقویت می‌کند.
کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: من از مقامات مصر می‌خواهم که همه خبرنگاران و اصحاب رسانه را که در زندان‌های این کشور به سر می‌برند از جمله کارمندان و خبرنگاران شبکه انگلیسی الجزیره آزاد کنند.
وی بار دیگر مقامات مصر را به احترام به قوانین آزادی بیان فراخواند و از آن‌ها خواست به خبرنگاران اجازه دهند دیدگاه‌های مختلف خود را در خصوص اتفاقاتی که در این کشور به وقوع می‌پیوندد بیان کنند.
ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس نیز پیشتر در خصوص دستگیری و اعمال فشار به خبرنگاران در مصر به شدت اظهارنگرانی و اعلام کرد که روز دوشنبه هفته جاری با چند تن از مقامات و مسئولان مصری در این خصوص گفت‌وگو خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا