خبر های جدید

خبرها از دادگاهی محمد مرسی ورهبران اخوان المسلمین

خبرها از دادگاهی محمد مرسی ورهبران اخوان المسلمین

رهبران اخوان‌المسلمین که امروز همراه با مرسی برای شرکت در دومین جلسه رسیدگی به پرونده‌هایشان به اتهام فرار از زندان وادی النطرون و حمله به زندان‌های مصر در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه به دادگاه جنایی قاهره واقع در آکادمی پلیس قاهره حضور یافته بودند، سرود ملی مصر را سر دادند.
این رهبران که «محمد البلتاجی» و «سعد الکتاتنی» و «محمد بدیع» در راسشان بودند، سرود ملی “بلادی بلادی” را در قفس اتهام سر دادند. رهبران اخوان‌المسلمین همچنین قبل از آغاز جلسه دادگاه، با پاهای خود به صندلی‌های اختصاص یافته برای آن‌ها در قفس شیشه‌ای لگد زدند.

مرسی از جایگاه متهمان در دادگاه که شبیه قفس ساخته شده است، گفت: انقلاب مردم متوقف نخواهد شد، به انقلاب مسالمت آمیز خود ادامه دهید.
مرسی که در نشست قبلی دادگاه نیز حالت مبارزه جویانه ای به خود گرفته بود، با ایجاد اختلال در روند دادگاه اعلام کرد که هنوز رییس جمهوری مصر است.
وی با اشاره به این‌که «عبد الفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر در پیشگاه خداوند و مردم باید پاسخگو باشد، از طرفداران خود خواست که همچنان به مبارزه خود علیه کودتاه نظامی در این کشور ادامه دهند.
مرسی افزود: من را در جریان یک کودتا که “عبدالفتاح السیسی” وزیر دفاع مصر در آن دست داشت در دفتر کارم بازداشت کردند. این درحالی است که متهمان وابسته به اخوان المسلمین که در جلسه محاکمه حاضر بودند با سر دادن شعارهایی علیه ارتش مصر سعی در برهم زدن نظم جلسه دادگاه داشتند.
جلسه امروز دادگاه تحت تدابیر شدید امنیتی و با استقرار ۴۴ خودرو زرهی و ۲۵ یگان نیروی امنیتی در آکادمی پلیس قاهره برگزار شد.

در همین حال دادگاه برگزاری نشست بعدی محاکمه مرسی را برای یکی از چهار اتهامش تا ۲۴ فوریه (پنج اسفند) به تاخیر انداخت.
جنبش اخوان المسلمین مصر که مرسی به آن وابسته است به رغم سرکوب ماموران امنیتی به صورت هفتگی اقدام به بر پاکردن تظاهراتی می کنند که از هنگام سرنگون شدن مرسی در ماه ‍ژ‍وییه تاکنون در آن بیش از ۱۴۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا