خبر های جدید

بیانیه اخوان المسلمین در خصوص صدور حکم اعدام ۵۲۹ نفر از اعضای خود

بیانیه اخوان المسلمین در خصوص صدور حکم اعدام ۵۲۹ نفر از اعضای خود

گروه اخوان المسلمین مصر از ۵۲۹ نفر اعضا و طرفداران این گروه که امروز حکم اعدام علیه آنها صادر شد، تحت عنوان «تظاهرکننده» یاد کرد و گفت: احکام اعدام این تظاهرکنندگان نسل کشی جمعی است.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه پاناورما الشرق الاوسط، گروه اخوان المسلمین مصر دوشنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: صدور حکم اعدام برای ۵۲۸ تظاهرکننده حامی محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر، “نسل کشی گروهی جدیدی” است.
این بیانیه افزود: هدف از این احکام همان “خارج کردن انقلاب از مسیر درست و مسالمت آمیز آن است”.
در این بیانیه از اقدام چند ماه پیش ارتش مصر در برکنار کردن محمد مرسی رئیس جمهور و روی کار آوردن دولت جدیدی در این کشور به کودتا یاد شده و آمده است: کودتای نظامی از نهادهای کشور سوء استفاده و از رسانه ها برای گمراه کردن مردم و از ارتش و پلیس برای قتل ملت بهره برداری کرده است و امروز از دستگاه قضایی بهره برداری می کند تا نسل کشی گروهی جدیدی را مرتکب شود که زشتی و پلیدی آن فراتر از کشتار روستای دنشوای در سال ۱۹۰۶ میلادی است.
گروه اخوان محاکمه های سریع را مورد انتقاد قرار داد و گفت: پرونده چند هزار برگه دارد و یقینا قاضی آنها را نخوانده است و به شاهدان گوش نداده یا به وکلا اجازه دفاع نداده است و ظرف ۵ دقیقه حکم را قرائت شده است.
دادگاه جنایی المنیا در جنوب قاهره امروز ۵۲۹ نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین را به اتهام اقدام به خشونت به اعدام محکوم کرد.
براساس این گزارش، ۱۷ تن از اعضای اخوان المسلمین نیز تبرئه شده اند.
در میان ۵۲۹ عضو اخوان المسلمین محکوم شده به اعدام، محمد البدیع رهبر اخوان و سعد الکتاتنی رئیس مجلس سابق مصر حضور دارند.
درپی صدور احکام گسترده اعدام و زندان علیه رهبران گروه اخوان المسلمین مصر، اعضا و طرفداران این گروه چهارشنبه هفته جاری برای اعتراض به خیابانها می آیند.
“ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با انقلاب” در مصر، مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات در روز چهارشنبه در میدان های التحریر، رابعه العدویه و النهضه در مرکز، شرق و غرب قاهره پایتخت مصر دعوت کرد.
این ائتلاف، حامی محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر وابسته به گروه اخوان المسلمین است که هفته گذشته خواهان راه اندازی موج دوم انقلاب به مدت یازده روز متوالی از ۱۹ مارس با شعار ” مردم با ما هستند… رهایی با ماست” شد.

یک دیدگاه

  1. برادران اخوانی ما هیچ نامود نشوید خدا با ما است اخوان المسلین تنها در مصر خلاصه نمیشود اخوان در سرتاسر دنیا نفوس دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا