فرانسه و انگلیس علیه اخوان المسلمین وارد عمل می شوند

با دستورات جدید پاریس و لندن
فرانسه و انگلیس علیه اخوان المسلمین وارد عمل می شوند
سایت فرانسوی جی فروم نسبت به حضور اخوان المسلمین در پاریس هشدار می دهد و می گوید

که فعالیت های این گروه در فرانسه خطری اساسی برای حیات فرانسوی ها محسوب می شود.
بعد از آن که طی روزهای گذشته دولت انگلیس اعلام کرد که سلسله اقداماتی علیه فعالیت های جماعت اخوان المسلمین در این کشور اعمال می کند، متعاقب آن دولت فرانسه نیز اعلام کرده که درصدد است اقداماتی را برای محدود کردن فعالیت های این گروه در فرانسه در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، مانوئل والس، نخست وزیر راست گرای فرانسه گفته است که همان طور که همتای بریتانیایی اش، دیوید کامرون اعلام کرده که تحقیقاتی درباره فعالیت های جماعت اخوان المسلمین در داخل انگلیس آغاز می کند، پاریس نیز اقدامی مشابه را برای رصد کردن فعالیت های این جماعت در فرانسه آغاز خواهد کرد.
همچنین روزنامه ها و سایت های خبری متعدد فرانسوی گزارش دادند که نخست وزیر انگلیس از همتای فرانسوی اش خواسته است تا نسبت به اخراج اسلام گرایان تندرو از خاک فرانسه اقدام کند.
پیش از این نخست وزیر جدید فرانسه در زمانی که وزیر کشور بود، گفته بود: «بدون تردید کسانی را که به اسلام گرایش دارند و خطر بزرگی برای حکومت کشور محسوب می شوند از خاک فرانسه اخراج خواهد کرد.»
دو روز پیش دولت انگلیس به ریاست دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور اعلام کرده بود که نسبت به فعالیت های اخوان المسلمین در انگلیس و ارتباطات احتمالی آنها با جریان های تروریستی تحقیقاتی را آغاز خواهد کرد. انگلیس بزرگترین مرکز فعالیت های اخوان المسلمین در اروپا و یکی از بزرگترین مراکز این تجمع در جهان محسوب می شود به گونه ای که لندن میزبان بسیاری از رهبران و اعضای این جنبش در جهان است. تصمیم جدید دولت انگلیس ضربه ای سهمگین به این جماعت که به تازگی از قدرت در مصر، خواستگاه اصلی خود، عزل شده اند، محسوب می شود.
ناظران بر این اعتقادند تصمیم جدید دولت انگلیس برای تحقیق و بررسی ارتباطات احتمالی جماعت اخوان المسلمین با گروه های تروریستی حمایتی تازه از دستورات تازه پاریس که ماه گذشته میلادی نشستی را با عنوان “رسانه ها از میهن پرستی تا سیاست بازی دینی” برگزار کرده بود، محسوب می شود. در آن کنفرانس گروه اخوان المسلمین گروهی تروریستی اعلام شده و از دولت فرانسه خواسته شده بود تا به همراه اتحادیه اروپا فعالیت های این گروه را زیر نظر بگیرد و با تحرکات ایذایی آنها برخورد کند.
در همین رابطه سایت فرانسوی جی فروم گزارش می دهد که همه از سیاست های تازه دولت جدید فرانسه در قبال فعالیت های گروه های تندروی اسلام گرا در فرانسه خبر دارند.
این سایت در ادامه گزارش خود نسبت به حضور اخوان المسلمین در پاریس هشدار می دهد و می گوید که فعالیت های این گروه در فرانسه خطری اساسی برای حیات فرانسوی ها محسوب می شود و باید پاریس تصمیمی مشابه تصمیم دولت بریتانیا اتخاذ کند و همانند مصر و عربستان فعالیت های آنها را ممنوع کرده و آن را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.
این سایت همچنین می نویسد که اخوان المسلمین در فرانسه هم پیمانی های استراتژیک متعددی را با گروه های سیاسی مختلف مخالف حکومت جدید مصر برقرار کرده و روابط بسیاری عمیقی را با اتحاد سازمان های اسلامی در فرانسه به وجود آورده است.
سایت جی فروم همچنین از ارتباطات اخوان المسلمین با یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انتقاد کرده و گفته است که این گروه تلاش می کند تا این جریان ها را با شیخ یوسف القرضاوی، رهبر معنوی جریان اخوان المسلمین مرتبط سازد.
کارشناسان انگلیسی و فرانسوی همچنین سرمایه گذاری های کلان قطر، مهمترین حامی عربی اخوان المسلمین در جهان در اروپا به ویژه فرانسه را که خیل عظیمی از مسلمانان جهان را در اروپا در خود جای داده است با حمایت های دوحه با اخوان المسلمین مرتبط می دانند.
ناظران تاکید می کنند که فشارهای اروپایی که اخیرا با هماهنگی فرانسه و انگلیس علیه اخوان المسلمین آغاز شده را ضربه ای قوی به اخوان المسلمین به ویژه اخوان المسلمین تونس که در حال حاضر تنها کشور عربی است که آنها قدرت را در آن در اختیار دارند، به حساب می آورند.
لازم به ذکر است که فرانسه و انگلیس بیشترین اسلام گرایان وابسته به جماعت اخوان المسلمین تونس و النهضه را در خود جای داده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا