خبر های جدید

هماهنگی با عربستان، اساس مرحله آینده مصر

مشاور کمپین تبلیغاتی «عبدالفتاح السیسی» نامزد انتخاب ریاست جمهوری مصر ضمن تعریف و تمجید فراوان از عربستان سعودی، هماهنگی السیسی در صورت پیروزی در انتخابات با ریاض را اساس مرحله آینده خواند.

روزنامه «عکاظ»گزارش داد:  «خالد یوسف» کارگردان مصری و مشاور کمپین تبلیغاتی «عبدالفتاح السیسی» نامزد انتخاب ریاست جمهوری مصر با اشاره به سخنان اخیر السیسی مبنی بر سفر به عربستان به عنوان اولین سفر خارجی‌اش در قامت رئیس جمهوری، چنین امری را ناشی از اهمیت بالای عربستان برای مصر و نقش عربی و منطقه‌ای ریاض در آرامش امنیتی، سیاسی و اقتصادی منطقه دانست.

وی درباره نقش مثبت روابط کشورش با عربستان بر روابط کشورهای عربی، مدعی شد که مصر و  عربستان سنگ بنای امنیت منطقه هستند و افزود: این دو کشور اساس و پایه آرامش امنیت و سیاست هستند… این امر رئیس جمهور آینده مصر را به تقویت روابط دو کشور رهنمون خواهد ساخت.

یوسف مواضع اخیر السیسی در قبال عربستان را بیانگر درک السیسی از ضرورت‌های فعالیت‌ کشورهای عربی به منطور تامین منافع مشترکشان خواند و تاکید کرد: وضعیت طبیعی روابط بین مصر و عربستان هماهنگی و اعلام مواضع (مشترک) در قبال تحولات عربی و منطقه‌ای را اجتناب ناگزیر می‌کند.

«محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر نیز در روزهای پایانی مهلت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مواضع مشابهی را اعلام کرده بود و عربستان را نخستین مقصد سفرهای خارجی‌اش اعلام کرده بود ولی ریاض خیلی زود به او پشت کرد و ضمن حمایت از نیروهای نطامی، از اقدام ارتش مصر در سرنگونی کابینه اخوان المسلمین و دستگیری مرسی حمایت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا