خبر های جدید

تلاوت قرآن فردا برای اولین بار در واتیکان

برای اولین بار در تاریخ واتیکان، فردا – یکشنبه- صدای اذان ،نماز و تلاوت آیاتی از قرآن کریم در واتیکان پخش خواهد شد و همزمان با آن دعای مسیحیت و همچنین خواندن بخش هایی از تورات و انجیل برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این مراسم ایجاد صلح و دوستی میان ادیان مختلف است.

پاپ فرانسیس اول در سفر خود به اردن، فلسطین، بیت لحم و قدس در  روزهای پایانی ماه گذشته ، « محمود عباس» رییس فلسطین و همتای اسراییلی وی « شیمون پرز» را  با هدف گسترش صلح به دیدار از واتیکان دعوت کرده و از انان خواست تا بعد از برگزاری مراسم دینی بدون انجام هیچ نوع نشست سیاسی و غیره با پاپ ، هر کدام به کشور خود بازگردد.

واتیکان در مورد مکان برگزاری دعای ادیان سه گانه هیچ نوع توضیحی نداد اما امکان آن می رود که این مراسم در یکی از پارک های واتیکان و یا در محل زندگی پاپ برگزار شود.

یک روحانی مسلمان و یک عالم دینی مسیحی از فلسطین با محمود عباس همراه خواهند شد  همچنین « راسون اروسی» خاخام یهودی، شیخ فرقه درزی ها در اسراییل « موفق طریف» و رییس صنف موذنان و ائمه دینی با شیمون همراه می شوند.

هر کدام از سه طرف نماز و دعای خود را طبق آموزه های دینی خود برپا می کند و مراسم آن به طور مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش خواهد شد.

به دلیل همزمان مراسم سوگند ریاست جمهوری جدید مصر « عبدالفتاح السیسی» که محمود عباس  نیز در آن شرکت خواهد کرد، وی صبح به قاهره و بعد از ظهر به واتیکان خواهد رفت  و این نشان می دهد که مراسم دعا در واتیکان عصر و یا شب برگزار می شود.

منبع: پایگاه العربیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا