خبر های جدید

مسعود بارزانی: کردها برای تعیین سرنوشت خود از کسی اجازه نمی‌ گیرند

رییس منطقه کردستان عراق با بیان اینکه پایبندی به قانون اساسی ضامن وحدت و تمامیت ارضی عراق است، تاکید کرد: کردها برای تعیین سرنوشت خود از هیچ کسی اجازه نخواهند گرفت.

مسعود بارزانی، رییس منطقه کردستان عراق در دیدار با برخی نمایندگان کشورهای خارجی در اربیل گفت: افزایش اقدامات تروریستی در عراق مساله بسیار خطرناکی است و مقابله با آن نیازمند اقدام مشترک جهانی است.

وی با بیان اینکه تروریست‌ها از شهر “الرقه” در سوریه حرکت کرده و اکنون به بغداد نزدیک شده و کنترل برخی مناطق را در دست گرفته‌اند، گفت: پایبندی به قانون اساسی ضامن حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق است اما ده‌ها سند و مدرک وجود دارد که ثابت می‌کند مسیولان عراقی قانون اساسی را نقض کرده‌اند.

بارزانی تصریح کرد: مردم کردستان برای تعیین سرنوشت خود از هیچ کسی اجازه نخواهند گرفت.

وی گفت: ما پیش از حوادث موصل و سلطه داعش بر مناطقی در عراق به مسیولان دولت مرکزی نسبت به وخامت اوضاع امنیتی هشدار داده بودیم اما نوری مالکی،‌ نخست وزیر عراق و مسیولان بغداد این هشدار را جدی نگرفتند.

رییس منطقه کردستان عراق اظهار داشت: پس از شکست ارتش عراق در کنترل اوضاع، نوری مالکی شکست‌های خود را با متهم کردند منطقه کردستان و بدون هیچ دلیل و مدرکی می‌پوشاند.

وی گفت: مشکل عراق مشکل یک فرد خاص نیست بلکه مشکل در روش اداره حکومت و نادرست بودن این روش است. اربیل از آوارگان عراقی که تعدادشان به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد، استقبال می‌کند و مالکی به جای اینکه از ما تشکر و به وظایف خود در قبال آوارگان عمل کند، منطقه کردستان را بدون هیچ دلیل و مدرکی به پناه دادن به تروریست‌ها متهم می‌کند.

وی اظهار داشت: نیروهای پیش‌مرگ در مناطق مذکور برای حمایت از ساکنان مناطق کرد نشین در برای حملات تروریست‌ها حضور دارند و به هیچ وجه از این مناطق عقب نشینی نمی‌کنند.

پیش‌تر نوری مالکی در سخنانی گفته بود که اربیل به منطقه امنی برای تروریست‌های داعش، القاعده و دیگر تروریست‌ها تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا