خبر های جدید

ماموریت جان کری برای همراه کردن قاهره برای مبارزه با داعش

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که کشورش در حال تشکیل ائتلافی بین المللی برای مبارزه با داعش است برای همراه ساختن مصر با این ائتلاف وارد قاهره شد.
وزیر امور خارجه این کشور روز شنبه به منظور مذاکره درباره مبارزه با گروه تروریستی داعش وارد قاهره شد. جان کری در این سفر قرار است با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر سامح شکری، وزیر امورخارجه این کشور و همچنین نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کند.

جان کری پیشتر به ترکیه رفته و با مقامات این کشور برای همراه شدن با این ائتلاف بین المللی دیدار و گفتگو کرده بود. او هم اکنون می کوشد مصر را که از جمله تاثیرگذارترین کشورهای عربی است در این ائتلاف با خود همراه سازد. قاهره مقر الازهر، از نهادهای اهل سنت است. تا کنون ۱۰ کشور عربی به این طرح پیوسته اند. بنا بر اعلام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ، داعش بین ۲۰ هزار تا ۳۱ هزار و ۵۰۰ نیرو در سوریه و عراق دارد.
این در حالی است که دبیرکل اتحادیه عرب روز یکشنبه از کشورهای عربی خواست « به صورت نظامی و سیاسی » با داعش مقابله کنند و « برای مقابله با پدیده تروریسم که موجودیت برخی کشورهای عربی را تهدید می کند، تصمیماتی شجاعانه » اتخاذ کنند.
جان کری  قرار است در سفر خود به قاهره، درباره موضوعاتی از قبیل مناقشه غزه، اوضاع لیبی و شرایط حقوق بشر در مصر نیز با مقامات این کشور گفتگو کند.
منبع: خبرآنلاین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا