خبر های جدید

درآمد میلیونی داعش چگونه تأمین می شود ؟

درآمد میلیونی داعش چگونه تأمین می شود ؟

گروه تروریستی داعش با شیوه های مختلف از جمله سرقت، باج گیری، فروش نفت، آدم ربایی و فروش آثار باستانی میلیون ها دلار درآمد کسب می کند. گروه تروریستی داعش کنترل مناطق وسیعی را در سوریه و عراق در اختیار دارد و از ماشین نظامی خود به عنوان فعالیت تجاری برای تامین هزینه اقدامات تروریستی استفاده می کند.

براساس گزارش های مطبوعاتی، منابع درآمد داعش به شرح ذیل است:

۱-سرقت

داعش گروهی جنایتکار است. وزارت خزانه داری آمریکا می گوید این گروه در سال ۲۰۱۴ دستکم نیم میلیارد دلار با تصرف بانک هایی در شمال و غرب عراق به دست آورد.

اما بانک ها، تنها هدف آن نیستند. جنگجویان داعش خانه ها را غارت می کنند و خودروها را به سرقت می برند و آن ها را اوراق می کنند تا لوازم و قطعات آن ها را بفروشند. تجارت اسلحه و انسان نیز از دیگر اقدامات جنگجویان داعش است.

۲-باج گیری

داعش از طریق باج گیری از مردم به شیوه ها و بهانه های مختلف، ماهانه میلیون ها دلار درآمد کسب می کند.

۳-نفت

داعش از محل فروش نفت از میدان هایی که این گروه کنترل آن ها را در سوریه و عراق در اختیار دارد، میلیون ها دلار به دست آورده است. اما اکنون درآمد این گروه به علت کاهش قیمت نفت، کاهش یافته است و از زمانی که حملات هوایی ائتلاف آمریکا و هم پیمانان آن آغاز شده است، جنگجویان داعش سوخت را با بشکه از مرزها قاچاق می کنند. در اینجا شخصی نفت خام یا کالاهای دیگر را می خرد سپس در بازار سیاه ترکیه به فروش می رسد.

۴-آدم ربایی

آدم ربایی برای گرفتن باج، یکی از بزرگترین منابع مالی داعش به شمار می رود.

داعش در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۰ میلیون دلار تنها از طریق آدم ربایی به دست آورد.

آمریکا مدعی است که برای آزادی گروگانهای خود با تروریست ها مذاکره نمی کند، اما برخی از کشورهای اروپایی و خانواده های ثروتمند عرب که داعش نزدیکان آن ها را می رباید، این کار را انجام می دهند.

۵-فروش آثار باستانی

داعش آثار قدیمی را خراب کرده است اما با غارت و فروش آثار و گنج های به سرقت رفته، درآمد کسب می کند.

منبع: العالم

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا