خبر های جدید

بی میلی مصر و اصرار آمریکا برای پیوستن قاهره به ائتلاف ضد داعش

جان کری’ وزیر امور خارجه آمریکا بر خلاف اعلام بی میلی مصر بر حضور در ائتلاف خود خواند واشگتن، گفت: مصر در خط مقدم نبرد علیه تروریسم قرار دارد.

کری در کنفرانس خبری مشترک با ‘سامح شکری’ همتای مصری خود در قاهره به ائتلاف ضد داعش اشاره کرد و افزود: این امکان برای همه کشورها وجود دارد که به این ائتلاف بپویندند.

وی ادامه داد: ما تلاش خواهیم کرد که داعش را ضعیف کنیم و پس از آن در هر مکانی که باشد، آن را شکست دهیم.

کری تصریح کرد: داعش ادعا می کند به خاطر دین مبارزه می کند، اما دین اسلام مبری از داعش است.

وزیر امور خارجه آمریکا یادآورشد که در دنیای امروز جایی برای تروریست هایی همچون گروه داعش وجود ندارد.

کری همچنین گفت: مصر دارای یک چهارم جمعیت جهان عرب است و با نقش فرهنگی که در جهان عرب دارد می تواند در از بین بردن اندیشه و افکار افراطی نقش موثری ایفا کند.

وی تصریح کرد: مصر همپیمان مهمی برای واشنگتن است و نقش اساسی و مهمی در برقرار ثبات در منطقه دارد.

کری همچنین به دیدارهایش با ‘عبدالفتاح السیسی’ رییس جمهوری و ‘سامح شکری’ وزیر امور خارجه مصر اشاره کرد و گفت: ما از مصر و نقش منطقه ای آن حمایت می کنیم.

وی همچنین در دیدار با مقام های مصری بر نیاز مبرم جهت ادامه مبارزه با تروریسم به ویژه گروه داعش که همه کشورها را تهدید می کند، تاکید کرد.

کری در دیدار با ‘عبد الفتاح السیسی’ رییس جمهوری مصر درباره اقداماتی که مصر می تواند برای کمک به مقابله با داعش در عراق اتخاذ کند نیز گفت و گو کرد.

سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در این کنفراس خبری مشترک گفت: اندیشه تندروی تروریستی به یک پدیده فرا مرزی تبدیل شده و جامعه جهانی باید با این پدیده مقابله کند.

وی تاکید کرد: ‫نشست هایی که مصر در آنها برای مبارزه با تروریسم حضور داشت، در چهارچوب حمایت قاهره از تلاش های بین المللی برای از میان بردن این پدیده صورت گرفته است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا و نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب امروز درباره آخرین تحولات و رخدادهای منطقه به ویژه سوریه، لیبی و عراق و تلاش های بین المللی برای مقابله با تروریسم با یکدیگر ملاقات و گفت وگو کردند.

کری روز شنبه و به منظور مجاب کردن مقام های مصری برای پیوستن به ائتلاف خود خوانده آمریکا برای مبارزه با داعش وارد قاهره شد.

گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی از کشورهای همپیمان امریکا در منطقه ایجاد شده اکنون به گفته دولتمردان غربی به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است.
منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا