خبر های جدید

حضور تاریخی مسلمانان در جلسه اسقف های انگلیس

برای اولین بار در تاریخ روابط مسلمانان و مسیحیان، یک گروه اسلامی در جلسه اسقف های انگلیس در روز سه شنبه ۱۸ نوامبر شرکت کردند. در این جلسه که دستور اصلی آن تصمیم گیری در مورد صدور اجازه اسقف شدن زنان در انگلیس بود، جاستین ولبی اسقف اعظم انگلیس نهایت تاثر و ناراحتی کلیسای این کشور در مورد حوادث سوریه و عراق را به مسلمانان حاضر در جلسه اعلام کرد.

آقای ولبی در این نشست نسبت به اعمال خشونت علیه شهروندان این دو کشور به ویژه مسیحیان عراق و سوریه اعلام کرد. در این نشست فواد نهدی از مسئولان بنیادی در امور روابط بین المذاهب نیز با ابراز تاسف از حوادث این دو کشور خاورمیانه ای، تعقیب و کشتار اقلیت های سوری و عراقی را غیرقابل توجیه و قبول دانست؛ وی در ادامه گفت اما ما نباید فراموش کنیم که مسلمانان در نقطه اصلی وحشی گری های گروه های تروریستی در این مناطق هستند و این گروه ها حتی به مسلمین هم رحم نمی کنند.

این جلسه که در نوع خود و در تاریخ بی نظیر بود، فرصتی مناسب برای ارائه دیدگاه های هر دو طرف در مورد حوادث جاری در مناطق مختلف جهان بود. رهبران اسلامی که با لباس های مذهبی و سنتی خود در این جلسه شرکت کرده بودند، نسبت به رشد پدیده شوم اسلام هراسی و حملات مختلف نژادی علیه هم کیشان خود اعتراض کرده و از مسئولین کلیسای انگلیس خواستند به آنها در مورد مقابله با چنین پدیده ای کمک کنند.کلیسای انگلیکن یا انگلستان کلیسای مادر جامعه انگلیکن است که در ۱۶۵ کشور جهان بیش از ۸۰ میلیون پیرو دارد.

منبع: onislam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا