خبر های جدید

پاپ فرانسیس: قرآن کتاب صلح و اسلام دین دوستی است

پاپ «فرانسیس»، رهبر دینی کاتولیک‌های جهان، قرآن را کتاب صلح و اسلام را به دین دوستی توصیف کرد.رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز یکشنبه، ۹ آذرماه، پس از پایان سفر سه روزه خود به ترکیه طی کنفرانس مطبوعاتی خود در هواپیما اعلام کرد: قرآن، کتاب صلح و اسلام، آئین دوستی است.
پاپ فرانسیس طی سخنان خود، بر ضرورت صدور بیانیه‌ای توسط رهبران اسلام در محکوم کردن اعمال تروریستی تأکید کرد.وی افزود: من با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه درباره این موضوع مذاکراتی داشتم و به اطلاع اردوغان رساندم که رهبران مسلمانان اعم از رهبران سیاسی، دینی و مسئولان دانشگاه‌ها باید این تحرکات تروریستی را به‌صورت شفاف مورد انتقاد قرار داده و نیز محکوم کردن آن باید علنی و شفاف باشد.
رهبر دینی مسیحیان کاتولیک جهان تصریح کرد: عملیات‌های تروریستی باید به‌صورت جهانی محکوم شود؛ اقداماتی که منجر به تحریف و تشویه چهره‌ی اسلام می‌شود، ناپسند و باطل است.
وی در پایان با تأکید بر اینکه قرآن، کتاب صلح و دوستی است، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم مسلمانان را به تروریست تشبیه کنیم، چنانچه این تحرکات در بین متعصبان مسیحی هم دیده‌ می‌شود و صحیح نیست که گناه یک گروه‌ تندروی مسیحی را به پای همه مسیحیان جهان بگذاریم.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا