جواناندعوت و داعیمقالات ارسالی

سخن امام بنا(رحمه الله) با جوانان و دانشجویان

سخن امام بنا(رحمه الله) با جوانان و دانشجویان

ای جوانان

یک اندیشه هنگامی موفق است که ایمان به آن قوی بوده و در پس آن؛ اخلاص و حماسه ی بسیار و آمادگی برای فداکاری در راه آن و عمل برای تحقق آن وجود داشته باشد. پس ارکان چهارگانه ی: ایمان، اخلاص، حماسه و عمل باید از ویژگی های جوانان شود. زیرا بنیان ایمان، قلب پاک و بنیان اخلاص، دل پاکیزه و بنیان حماسه ، احساس قوی و بنیان عمل، اراده ی نیرومند است. این در هیچ جایی جز وجود جوانان یافت نمی شود. به هیندلیل، جوانان از دیر باز، ستون های استوار نهضت ملت ها و راز و رمز قدرت آنان و پرچم داران هر اندیشه ایی بوده اند:

إِنَّهُمْ فِتْیَهٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى. کهف/۱۳

از همین جاست که مسئولیت های شما بسیار و وظایف تان بزرگ و حقوق ملت بر شما چندین برابر می شود. بدانید که امانت بزرگی بر دوش دارید. باید بسیار بیندیشید . بسیار کار کنید و موضعتان را معین کنید. برای رهایی ملت گامی به پیش نهید و حق ملت را از جوانی تان به طور کامل ادا کنید.

گاهی جوانی، در جامعه ایی آرام، مرفه، قدرتمند و آباد رشد می کند، اما پیش از آن که به ملتش بپردازد به خودش می پردازد. با خیال راحت به سرگرمی ها مشغول می شود. گاهی نیز جوانی میان ملتی مجاهد و پرکار رشد می کند، که زیر سیطرۀ بیگانه و دچار استبداد و ستم دشمن شده است. بنابراین، برای به دست آوردن آزادی به تاراج رفته و عظمت و عزت لکه دار شده و میراث از ذست رفته و ارزش های متعالی اش جهاد می کند. مهم ترین وظیفه ی هر جوان، آن است که بیش از خود به ملت خود بیندیشد . اگر چنین کند، در میدان پیروزی، به خیر دنیا و در سرای دیگر، به خیر آخرت و ثواب خداوند دست خواهد یافت. شاید از سعادت ما این باشد که در گروه دوم جای داریم. تا چشم باز کردیم، با ملتی مجاهد و مبارز در راه حق و آزادی روبرو شدیم.

هان ای مردان! آماده باشید که پیروزی مومنان نزدیک است. چه زیباست موفقیت و کامیابی زحمتکشانِ خستگی ناپذیر.

منبع: پیام بیداری، امام حسن البنا، ترجمه: مصطفی اربابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا