خبر های جدید

اخوان مصر چه کسی را مسؤول کشتار قبطی ها می داند ؟

اخوان مصر چه کسی را مسؤول کشتار قبطی ها می داند ؟

شماری از اخوانی های مصر، از جمله پسر “یوسف قرضاوی” مفتی قطری مصری، رئیس جمهور مصر را مسؤول کشته شدن ۲۱ تن از قبطی های این کشور به دست داعش در لیبی دانستند.
در پی سربریدن ۲۱ تن از قبطی های مصر به دست تروریست های داعش در لیبی، مخالفان عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر، وی را در قبال این ماجرا مسؤول می دانند، و تأکید می کنند که این جنایت به دلیل حمایت سیسی از “خلیفه حفتر” در جنگ داخلی در لیبی صورت گرفته است.
“عبدالرحمن یوسف” پسر قرضاوی، در صفحه فیسبوک خود نوشت: ننگ بر رژیم احمقِ حاکم مصر که توجهی به وضع مصری های ربوده شده نداشت و با دخالت در مساله ای که ارتباطی به مصر نداشت، سبب شد از این افراد، به عنوان برگ برنده ضد مصر استفاده شود.
“قطب العربی” از سران و فعالان رسانه ای معروف اخوان المسلمین مصر نیز سربریدن قبطی های مصری را محکوم کرد و گفت: “این افراد، بی گناه هستند و ربطی به حمایتِ کلیسا از کودتا در مصر ندارند. ریختن خون مصری ها، از هر طیفی که باشند، حرام است.”
در این میان، پایگاه اینرنتی حزب “آزادی و عدالت” شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین مصر، در مقاله ای تحلیلی تحت عنوان “سیسی و داعش، دو روی یک سکه”، رئیس جمهوری مصر را در قبال این واقعه مسؤول دانست و نوشت: داعش و سیسی، دو روی یک سکه اند که هر دو به انتقام جویی از مخالفان فکری و سیاسی می اندیشند و هر دو از کشتار، آتش زدن، تعرض و دیگر شیوه های انتقامجویی استفاده می کنند. یک روی این سکه، عبدالفتاح سیسی فرمانده کودتای نظامی خونین در مصر است و روی دیگر آن، به داعش مشهور است.
در ادامه این مقاله آمده است: سیسی، از خلیفه حفتر کودتاچی لیبیایی که یکی از طرف های درگیر در جنگ داخلی این کشور است، حمایت کرد و این مساله، خشم طرف دیگر را برانگیخت و آن را دخالت آشکار در امور کشور خود قلمداد کرد و از این که سیسی قصد داشت انقلاب را در لیبی سرکوب کند، آن ها را خشمگین کرد به همین سبب، شماری از آنان را به انتقام جویی از اقلیت های مصریِ موجود در لیبی واداشت.
در این مقاله، همچنین با اعتراض به اقدام سیسی در اعلام هفت روز عزای عمومی برای کشته های قبطی، آمده است:عزای عمومی برای این کشته ها، در حالی اعلام می شود که تقریبا یک هفته پیش در چنین روزی، ۲۲ تن از طرفداران فوتبال به دست پلیس کشته شدند  اما برای آن ها عزای عمومی اعلام نشد.

منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا