زن خانواده

مفتی مصر : اسلام مخالف ریاست جمهوری زنان نیس

مفتی مصر : اسلام مخالف ریاست جمهوری زنان نیست !!!

قاهره – علی جمعه مفتی مصر در بیانیه ای که روز یکشنبه صادر نمود در مقاله ای که روزنامه ای به او نسبت داده بودند در رابطه با اینکه اسلام مخالف رئیس جمهور بودن زن است، مخالفت خود را اعلام نمودند.

درطی یک هفته پیش روزنامه الاهرام مصرفتوایی از مفتی مصررا چاپ نموده که در این فتوا آمده است : بر زن مسلمان حرام است که رئیس جمهور کشوری را عهده دار شود؛ چرا که این امر باعث امامت زنان در نماز  نیز خواهد شد ، در حالی که امامت نماز فقط به مردان اختصاص دارد .

مفتی علی در توضیحات فتوای قبلی اش گفت : این فتوایی که آژانس خبری آن را دریافت نموده است به مقام خلیفه مسلمانان مربوط می شود و آن هم مقام و جایگاهی است که به میراث اسلامی قدیم مربوط می شود و در حال حاضر پس از سقوط حکومت عثمانی در سال ۱۹۲۴ چنین جایگاهی باقی نمانده است .

در این بیانیه آمده است که فقهاء پیشین فتوایی صریح و آشکار صادر کرده اند که زنان توانایی و قدرت بدست گرفتن مقام خلیفه را ندارند، ولی اسباب فقهی که در این نص آمده اند … بر این قضیه تأکید دارند که مقام خلیفه در برداشت امروزی با مقام رئیس جمهوری فرق دارد .

فتوای مذکور بر این قضیه تأکید دارد که برای زن جایز نیست که مقام خلافت عُظمی را بدست بگیرد که یکی از وظایف این مقام امامت نماز در نمازهای جماعت است که مطابق شریعت اسلام این امر فقط به مردان اختصاص دارد .

شیخ علی جمعه در فتوایی که سال گذشته آن را صادر نموده بود یادآور شد که در آن فتوی چنین گفته است : که مطابق شریعت اسلام برای زنان همه حقوق از قبیل بدست گرفتن مقام قضاوت و ریاست ایالت و یا دولت مباح و جایز است .  

منبع : مدرسه صلاح الدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا