خبر های جدیدمطالب جدید

برگزاری کنفرانس علمى استاد شهید ناصر سبحانى

برگزاری کنفرانس علمى استاد شهید ناصر سبحانى

نوروز امسال کنفرانسى دو روزه به تاریخ ۸ و ۹ فروردین ۹۴ (۲۸ و ۲۹ مارس ۲۰۱۵) در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان، از سوى “انجمن معرفت هژان” با حضور مهمان‌ها، اندیشمندان و افراد صاحب‌نظر و برجسته‌ای از چهار گوشه‌ى کردستان (ایران، عراق، ترکیه و سوریه) برگزار گردید.

این کنفرانس علمی به‌منظور بررسی و نقد آرا و نظرات “استاد ناصر سبحانی” تدارک دیده شده بود که در پنل‌های متعدد و در ۱۳ مقاله، بر سر آرا و نظرات “ناصر سبحانی” در زمینه‌هاى تفسیر، حدیث، دعوت، سیستم سیاسی، فقه، تزکیه، قتال و … بحث و تبادل نظر شد.

این کنفرانس که به منظور بررسى نقش کُرد در مدنیت اسلامى تشکیل شده بود، اولین کنفرانس در مورد یکى از شخصیت‌هاى برجسته‌ى کُرد در این زمینه بود که انجمن هژان با موفقیت آن را برگزار نمود. سطح بالای علمی بیشتر مقالات و حفظ فضای علمی کنفرانس از سوی گردانندگان و افراد صاحب‌نظر، سبب بالارفتن کیفیت کنفرانس و بهره‌مندى هرچه بیشتر از چنین گردهمایی باشکوهی شده بود.

حضور شخصیت‌های برجسته‌اى هم‌چون استاد صلاح‌الدین محمد بهاءالدین (رهبر سابق حزب یکگرتو (اتحاد) اسلامی کردستان)، دکتر محسن عبدالحمید (رهبر سابق حزب اسلامی عراق در بغداد)، دکتر عمر عبدالعزیز (یکی از اعضای برجسته‌ى حزب یکگرتو (اتحاد) اسلامی کردستان)، استاد تحسین محمد غریب (نواندیش دینی و متفکر برجسته)، استاد ابوبکر کاروانی (نویسنده و صاحب‌نظر سیاسی) و دکتر سلمان نادر (متفکر دینی و عضو انجمن هژان) به غنای کنفرانس افزوده بود. از جمله شخصیت‌های دیگر حاضر در کنفرانس، دکتر سید احمد پینجوینی، استاد حسن شمیرانى، استاد سمیر سلیم، استاد محسن جوامیری، استاد عبدالرحمن یعقوبى، استاد ابراهیم مردوخی، استاد علی رحمانی، استاد عبدالله ایرانی، دکتر محمود ویسى، استاد ناسک توفیق و استاد صبریه غفار بودند.

بی‌شک اگر زحمات عزیزانی هم‌چون دکتر سلمان نادر، استاد نعمان محمد الماس، استاد مدریک علی عارف و سایر اعضای فعال و خستگی‌ناپذیر انجمن هژان نبود، این کنفرانس این چنین موفقیت‌آمیز برگزار نمی‌شد. زحمات این عزیزان جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و امید که این کنفرانس، درآمدی باشد بر کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی دیگر در آینده جهت بررسی نقش در کُرد در مدنیت اسلامی.

نقل از صفحه فیس بوک خانم نصیبه سبحانی

گزارش تصویری کنفرانس علمی استاد شهید ناصر سبحانی (رح)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا