سياسي اجتماعيمطالب جدید

مواظب باشید آرزوهای سیسی را برآورده نکنیم و وارد بازی او نشویم

مواظب باشید آرزوهای سیسی را برآورده نکنیم و وارد بازی او نشویم
أیمن نور: سیاست مدار مصری و رئیس حزب « آینده ی انقلاب »
ترجمه: حمید محمودپور – مهاباد

گمان می¬ کنم که بزرگترین انقلابی در تاریخ بشریت – بعد از پیامبران – مردی است که وزنش از ۵۰ کیلو گرم نمی گذرد. او نیمه عریان بود؛ اما اهل اندیشه و تفکر!! او کسی نیست جز گاندی.
بین « نزاع و ستیزه جویی » و « نبرد و میدان کارزار» تفاوت وجود دارد، ممکن است تو در اولی به پیروزی برسی، هرگاه موفق شوی خواسته و مقصود خودت را بوسیله ی دشمن انجام دهی؛ ولی تو هرگز در جنگ پیروز نخواهی شد مگر این که دشمنت را از عملی که می خواهد انجام دهد بازداری ، یا صحیح تر آن که بگوییم، وقتی پیروز شده ای که او را وادار کنی که نتواند تو را در مسیر انجام کاری نابخردانه بیاندازد که می خواهد آن را انجام دهی.
حقیقتاً برای ما ضروری است که به خوبی بررسی کنیم که هدف سیسی از این همه فشار و خشونت چیست؟
اجرای حکم اعدام – یک حکم – سیاسی است که منوط به اقداماتی مانند « تایید»و تعیین موعد از سوی قوه ی مجریه است.
اما چرا بلافاصله یک روز پس از صدور احکام ۱۰۸ تن از رهبران و افراد سرشناس و در رأس آنان، رئیس جمهور سابق، احکام به مفتی مصر ارجاع داده شد تا زمان تعیین شده با موعد اعدام شش نفر از جوانان عرب چرکس به ضرب گلوله همسان شود.
گمان نمی کنم این اقدام، تلاشی برای سرگرم کردن و سرپوش گذاشتن بر حادثه¬ ای به وسیله ی حادثه ای دیگر باشد.
گمان نمی کنم .. فقط یک تصادف باشد..
گمان نمی کنم که این اقدام برای اهانت به افکار عمومی محلی – و منطقه ای – و بین المللی باشد که سیسی میزان حساسیت و ناراحت کردن آنان را در مورد اندیشه ی « اعدام » به خوبی می داند.
گمان نمی کنم.. این عملکرد به مانند پرشی به طرف یک مکان خالی یا ناشناخته از سوی سیسی و دستگاه -های امنیتی وی باشد.
این حکمی است که فقط سیسی آن را صادر می کند و امکان ندارد که خارج از اسلوب برنامه ریزی شده و مورد توافق دستگاه های امنیتی وی طبق نقشه ای واضح .. و اهدافی معین .. و نتایج و واکنش های پیش بینی شده و سنجیده صورت پذیرد.
اما این نقشه ی طراحی شده چیست؟ و واکنش های پیش بینی شده و مورد انتظار چیست؟ عکس العمل هایی که سیسی به خاطر آن این مرحله را با وجود تمام خطرات و ماجراجویی هایش پشت سرمی گذارد کدامند؟!
اولاً: سیسی از اعدام مرسی و تمامی شخصیت های اخوان چه هدفی را دنبال می کند؟! آیا کافی نبود که احکام قضایی علیه آنان را با ده ها سال زندان صادر نماید؟!
مفهوم صدور صدها حکم در مورد صدها نفر چیست؛ هرگاه هدف تنها از بین بردن دشمنش مرسی باشد- با وجود این که سیسی در حال مبارزه با مشروعیت است – ؟! خصوصاً وقتی که بدانیم، عبدالناصر در طول تمام سالیان حکومت خویش، تنها هفت تن از اخوان را اعدام کرد؛ هرچند احکام ده ها – نه صدها – نفر را صادر نمود!! علاوه بر این عبدالناصر حکم صادره علیه حسن الهضیبی را به سه سال زندان تقلیل داد.
و با وجود این که قضیه ی سال ۱۹۵۴ با ادعای تلاش برای ترور وی مرتبط بود؛ اما حکم اعدام صادره برای برخی از متهمان را الغا کرد.
و در زمان سازماندهی اخوان در سال ۱۹۶۵،سید قطب و هواس و عبدالفتاح اسماعیل اعدام شدند و حکم صادره علیه عشماوی و احمد عبدالسمیع و صبری عرفه الکومی تخفیف یافت و در همین زمان دکتر محمد بدیع و عباس حسن سیسی به ۱۵ سال زندان محکوم گردیدند. ناگفته نماند زمانی که عبدالفتاح سیسی رئیس سازمان امنیت نظامی در دوره ی زمامداری اخوان بود شایع کرد که عباس حسن سیسی عموی او است، در حالی که او اهل «رشید» و عبدالفتاح سیسی اهل «جمالیه» در قاهره است.. و ثابت شد که این شائعه از شائعات دروغینی که « توفیق عکاشه »آن را مطابق اعترافاتش – که با هماهنگی با سیسی برای راضی کردن مرسی صورت گرفت – رد نموده است.
باتوجه به آنچه گذشت به طور خلاصه می توان گفت:
سیسی و دستگاه های امنیتی او میزان بحران داخلی و منطقه ای را احساس کرده اند و فهمیده اند که برای پشت سرگذاشتن این بحران هیچ راهی غیر از روی دادن معجزات نیست و این همان چیزی است که او را وادار به رویارویی با کسانی می کند که از او حمایت نموده اند و او را یاری کرده اند به امید این که او معجزه کند و دیگر راهی جز انتظار کشیدن برای معجزه پیش روی خود نمی بیند – و غالباً هرگز معجزه روی نخواهد داد – به علت این که کمک های زیادی که در اوایل حکومتش به سوی او روانه می شد متوقف شده و آن را بی حساب و کتاب ضایع نموده و در انتظار کمک های بیشتر به سر می برد..
بنا بر این اکنون تنها راه حل، فراخوانی شبح افراط گرایی و تروریسم و گسترش اسباب افراط گرایی یا افزایش آن در جامعه است و در نتیجه باید توجه مردم را در داخل و خارج به آن جلب نماید تا اثبات کند که وارد مبارزه و جنگی شدید علیه تروریسم گردیده و همین او را وادار نموده تا با اعمالی که هیچ منطقی جز میل به خشونت و شعله ور ساختن آتش فتنه در هر سمت و سویی ندارد، اسباب کافی و بستر لازم را برای تروریسم فراهم و آماده نماید.
ای هم سنگران انقلابی این همان چیزی است که این مرد می خواهد انجام دهد و دیگر پیش روی خود چاره ای جز ساخت نمایشنامه ای مشابه حادثه¬ی کوی« منشیه » در قاهره یا به کار بستن حوادث کنونی به روشی که احساسات را برانگیزد و برای تحقق و رسیدن به هدفش استبداد و خفقان و خشونت را افزایش دهد و توجیهی برای ماندن خویش و ادامه ی حکمرانی اش بسازد.
پس از آن چه خواهد شد؟! هرگاه این همان چیزی است که سیسی می خواهد، بنا بر این انتخاب و تصمیم ما در برابر او این است که ما او را از آنچه می خواهد بازداریم!!
و به او اجازه ندهیم که ما را مجبور به تحقق خواسته خود نماید یا ما را به میدان بازی خویش بکشاند!! یا ما را به مسیری بیندازد که آن را برگزیده و در زمانی قرار دهد که آن را معین نموده است!!
بپرهیزید و مواظب باشید از این که آرزوهای این مرد را برآورده سازیم.
مواظب باشید که سرپوش شرعی به او ندهیم برای هر جنایتی که مرتکب می شود..
مواظب باشید..
متوجه باشید که این مرد به تنهایی اقامه ی دعوا می کند، بیشتر از آنچه نیاز دارد؛ خصوصاً بعد از فروپاشی مساله ی هم پیمانی و معاهداتش در داخل و خارج، از او پشتیبانی و حمایت نکنید .. زمینه ای برای بازگشت این معاهدات به صورت اولیه اش فراهم نسازید.
فقط متحد باشید .. و دیگران را باری دیگر پشت سر او باهم متحد نکنید پس از این که متفرق شدند..
مسالمت آمیزی و صلح جویی ما، مُهر محکم و سختی در میدان های نبرد انقلاب است.. و هرگز آن را قربانی نخواهیم کرد و هیچ گاه حاضر به از دست دادنش نخواهیم بود و آن را به انقلابی ضد آن مبدل نخواهیم نمود.

مقاله مرتبط: ای اخوانی ها فرصت سوزی نکنید و آرام و با دقت قدم بردارید …

http://alasr.me/articles/view/16253

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا